Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V prosinci jsem si založila profil, a zaplatila 149,- kč.
Po pár týdnech, kdy jsem nechtěla nic prodlužovat či platit jsem profil zrušila. V únoru mi bez mého souhlasu byla stržena částka z účtu ve výši 2247 kč. V bance jsem to reklamovala, částku mi vrátily.
A dne 20.3.2018 mi přišel od společnosti mail, že prý mám neprodleně uhradit tuto částku plus nějaké penále, že prý mám Premium členství.
Toto členství jsem vědomě nechtěla, ani neschválila žádný odchod peněz z účtu.
seznamka Academic Singles
Zrušit vymáhání částky
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: EMEWIH81
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Oddělení pohledávek Academic singles – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
po několika emailových konverzací mi dnes přišel od společnosti snad konečný email.
Výcuc kopie přikládám níže. A považuji tento případ snad za uzavřený. Děkuji.
Prokopová
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Váš případ byl již přezkoumán a rádi bychom Vás v dané souvislosti informovali, že souhlasíme se zrušením Vašeho Premium členství. V budoucnu Vám již tedy nebudou z naší strany strženy žádné členské poplatky či zasílány požadavky na úhradu členství.
Automatická prolongace Vašeho Premium členství byla vypovězená/ zrušená a Váš profil byl smazán.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek be2
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.