Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách 1hodinky.cz byly zakoupeny hodinky Diesel DZ4280. Po rozbalení a jednom vyzkoušní se na hnědém koženém pásku s černými okraji(barva) se začala loupat. V den zjištění této vady jsme infor. mailem prodejce, byla přiložena foto. dokumentace. Prodejce nám tvrdil že toto bylo způsobeno opotřebením ikdyž bylo zboží pouze jednou vyzkoušeno(jednalo se o dárek). Po domluvě s Dtestem jsme zaslali písemně s dodejkou odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů a následně po vrácení dodejky byly poslány hodinky prodávajícímu s dodejkou. Dodejka se nevrátila a prodejce poslal hodinky zpět s vyjádřením: Stav vráceného zboží - použité. Po detailní kontrole bylo zdokumentováno podélné povrchové ošoupání koženého pásku a odření na několika místech pásku. U každých prodaných hodinek je jejich stav v den předání nebo odeslání zdokumentován videozáznamem. Ten byl porovnán s aktuálním stavem vrácených hodinek. Při prodeji nebyly na pásku tyto známky použití.
Zpráva o vyřízení: Vrácené hodinky nemůžeme dále nabídnout do prodeje jako nové. Zvláště u hodnotných značkových hodinek nemůžeme nabídnout do prodeje hodinky, o kterých máme zdokumentován stav neodpovidající novému a bezvadnému zboží.
Zboží zakoupeno:19.2.2018,Zboží vyzvednuto: 23.2.2018
Zboží vyzkoušeno: 1.3.2018
Zaslání odstoupení:5.3.2018,Zaslání zboží: 12.3.2018
Hodinky Diesel DZ 4280,
Zboží je nekvalitní a žádám o vrácení zaplacené částky na číslo účtu uvedené v odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace. Kompenzace by však měla být přiměřená a měla by nahradit pouze skutečné náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den Vážená redakce.
Ačkoliv prodáváme hodinky téměř deset let, stalo se nám v podstatě poprvé, že byly vráceny hodinky v jiném než původním, novém, bezvadném stavu. Stav hodinek byl kontrolován s videozáznamem pořízeným v den prodeje předmětných hodinek a dále konzultován se značkovým dodavatelem a našim hodinářským servisem. Hodinky vrácené v tomto stavu nemůžeme nabídnout do prodeje. Proto jsme se rozhodli neakceptovat vrácení částky za hodinky.
Na základě vyjádření Dtestu a zároveň na základě našich obchodních podmínek, se kterými každý zákazník souhlasí při podání objednávky, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. V tomto případě se bude jednat o nákup, dopravu a výměnu nového originálního pásku k hodinkám.
Hodinky jsou nyní u kupující. Pro vyřešení nám hodinky zašlete na stejnou adresu.
S pozdravem,
Petr Holub
1Hodinky.cz
Dobrý den,
bohužel s Vaším vyjádřením nesouhlasím a nehodlám platít další peníze za již zaplacené zboží. Pravdou je že hodinky byly při předání v pořádku ale nijak s nimi nebylo manipulováno jelikož se jednalo o dárek k narozeninám. Hodinky byly ponechány v původním stavu až do předáni dárku. Při prvním vyzkoušení se začal hned řemínek loupat(viz foto)což bylo okamžitě při zjištění oznámeno prodejci.
Jelikož se jedná o hodinky značky Diesel, předpokládám že kvalita těchto hodinek bude na vysoké úrovni a ne že při prvním nasazení na ruku se začne takto odlupovat. V takovém případě si můžu myslet že se nejdená o kavlitní a tudíž originální hodinky, jelikož nebyl k hodinkám předán žádny certifikát o originalitě.
Jedná se o modelovou řadu hodinek roku 2013 tak podle mého vlastního úsudku a konzultaci s nezávislým dlouholetým prodejcem hodinek se jedná o vadu způsobenou stářím tohoto pásku a černé barvy. A proto se barva z řemínku tak snadno loupe.
Tohle není způsobeno naší vinou jak tvrdí prodávajíci, že jsme zboží opotřebovali ale vše nasvědčuje stáří výroby hodinek a proto jsem odstoupila od kupni smlouvy, která mi byla ovšem neakceptována.
Žádám vrácení plné zaplacené částky ve výši 3262 kč.
Ust. § 1833 občanského zákoníku má za úkol zabrátnit tomu, aby e-shopy sloužily jako půjčovny. Tzn., že v rámci čtrnáctidenní lhůty od převzetí zboží může kupující spotřebitel zboží pouze vyzkoušet do takové míry, jak by byl možné v kamenném obchodě před koupí hodinek. Pokud už spotřebitel užívá zboží přes míru, potom má vůči němu prodávající právo na uhrazení snížené hodnoty zboží.
Jestliže došlo k poškození řemínku v případě prvního nasazení a vyzkoušení hodinek, tedy při takovém jednání, které je při jejich nákupu v kamenném obchodě běžné, potom nelze § 1833 občanského zákoníku uplatnit. Jestliže však byly hodinky používány více a na zákadě toho došlo k opotřebení řemínku, potom prostor pro uplatnění uvedeného ustanovení je.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Dobrý den,
děkuji dTestu za možnost vyjádřit se. Nejprve je potřeba reagovat na pochybnost kupujícího ohledně originality. Garantujeme originalitu všech nabízených hodinek. Hodinky, které prodáváme jsou vždy nové, s novou krabičkou a brožurou. Značka Diesel žádný certifikát originality k hodinkám nedává. Dále zde bylo napsáno, že se jedná o hodinky vyrobené v roce 2013, tedy starší materiál. To také není pravda. Už podle černého boxu, který se začal dávat k modelům až zhruba v posledním roce a půl. Předtím byly výhradně bílé boxy. Tento model hodinek se stále vyrábí a Váš model odhaduji nebyl starší než pár měsíců, nebo méně. V přiložených obrázcích poukazuji na jiné známky použití na pásku, nejen odlouplá barva. Žádáme kupující o vrácení hodinek na naši adresu. Ihned vrátíme kupující kupní částku poníženou o cenu nového pásku, kterou Vám navíc snížíme zhruba na třetinovou oproti obvyklé ceně pásku u prodejců.
Pokud byl řemínek opotřebován tak, jak je popsáno v našem dřívějším vyjádřením, resp. nad rámec vyzkoušení, potom je postup nabízený prodávajícím v souladu se smyslem § 1833 občanského zákoníku.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Dobrý den
Opět a znova upozorňuji že hodinky byly pouze jednou vyzkoušeny a to normálním způsobem tak jak je běžné u každých hodinek. Bez ohledu na to že by si přítel myslel že se takto pásek zničí.
Píšete a označujete na fotkách poškozéní hodinek na více místech. Jelikož kožený pásek je dost robustní a tudiž tvrdý tak zapnutí na ruku nebylo snadné a proto se pasék tahle poškodil viz označení na obrázku u 5 dírky na řemínku.
Požkození u dírky 2 je od toho jak hodinky byly zapnuty na měkém polštářku uvnitř krabičky. Jelikož je potřeba je nejdříve rozepnout a pak vyzkoušet na ruce.
Po sundání z ruky a zjištění těchto vad se hodinky zase zaply na polštářek a už s nimy nebylo manipulováno aby nedošlo k dalšímu poškození a informoval se prodávajicí.
Rok výroby je spokulativní neboť hodinky nemají žadné vyditelné vyrobní číslo podle kterého by se to dalo zjistit, a krabička určitě nemůže ovlivnit rok výroby poněkud se da jednoduše zaměnit!
Prosím o navrácení plné částky bez snížení jelikož znovu zdůrazňuji že to není způsobeno naší vinnou.
Prosím prodávajícího aby vyšel vstříc jako solidní prodejce a akceptoval tento krok a navrátil mi celou částku.
V mnoha různých e-shopech jseme s přítelem nakoupili stovky produktů a nikdy jsme neměli s žádným takový problém.
Míru užívání hodinek bohužel nedokážeme prostřednictvím naší služby nijak ověřit, proto v tomto případě můžeme opět poukázat na naše předcházející vyjádření. Jestliže došlo pouze k vyzkoušení, které nebylo následováno používáním hodinek, nelze uplatnit postup dle § 1833 občanského zákoníku, a naopak.
Dále dodáváme, směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů v bodě 47 preambule stanoví: "Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně." To má význam proto, že právě z uvedené smernice vychází právní úprava odstupování od smlouvy v našem občanském zákoníku.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Spotřebitel zahájil ve stejnou dobu jako tento spor i Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u ČOI. Česká obchodní inspekce nás kontaktovala až v těchto dnech a získala veškeré požadované informace. Není tedy aktuálně potřeba řešit totéž i zde. Počkáme až na doporučení vyřešení sporu od ČOI a výsledek zde zveřejníme.
Děkujeme společnosti za informaci a bereme ji na vědomí. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den.
Nyní se čeká na dořešení s prodávajícím.
ČOI a prodávající se dohodli ze se zaplacená částka poníží o 300 Kč.
Bohuzel ač nerada tak s tímhle souhlasím a chci konečně s tímto prodejcem spor ukončit a nehodlám to nadále řešit.
Takže se hodinky v pondělí posílají zpět do e-shopu a pak se bude čekat na převod peněz..
Děkujeme spotřebiteli za zprávu, stížnost přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit.
Dobrý den,
spor je nyní vyřešen. ČOI v tel. kontaktu bezvýhradně uznala návrh prodejce na snížení vrácené částky. Návrh byl dle ČOI férový a proto také doporučila spotřebiteli tento postup.
Ve vyjádření prodejce pro ČOI jsme napsali mimo jiné:
Uznáváme částečně. Kupní cena k hodinkám bude při vrácení kompletních hodinek s příslušenstvím, vrácena s ponížením o 300 Kč.Důvodem jsou známky použití na pásku hodinek. Nejen podélně odchlíplá barva, ale také světlejší skvrny dobře viditelné na fotkách, které jsou přílohou tohoto návrhu a proto bude pásek i z hygienických důvodů vyměněn. 300 Kč je pouze třetinovou cenou nového pásku.
Hodinky byly vráceny na adresu prodejce a dnes bude odeslán dobropis.
Závěrem bych chtěl jako prodejce nejvíce pochválit práci Česká obchodní inspekce - Oddělení mimosoudního řešení. Uznali, že naše jednání a nabídka snížení ceny za použitý pásek je férová.
Petr Holub
Jednatel,
Libro watches s.r.o.
Děkujeme za vyjádření i společnosti. Stížnost na základě zaslaných sdělení o tom, že věc byla vyřešena, uzavíráme.