Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chtěl bych nahlásit podezření na podvodný internetový
obchod. Jedná se o stránky Rajvune.cz. Objednávku vyřídili rychle. Když
se mi ozvala společnost Geiss, že mi budou doručovat balíček,
nevzpomněl jsem si, že jsem objednal parfém. Bylo mi divné, že je zboží
odesláno ze Slovenska. Zeptal jsem se tedy Geissu kdo to odeslal a
dostal jsem odpověď, že společnost Gewinn. Na společnost Gewinn
jsem nenašel kontakt. Společnost Gewinn se zabývá výherními
automaty. Pak jsem si vzpomněl, že jsem objednával parfém a cena
souhlasila s dobírkou. Zkusil jsem tedy zavolat na kontaktní číslo
Rajvune.cz, ale je nefunkční. Takže balíček nehodlám vyzvedávat a
objednám raději jinde. Až dodatečně jsem zjistil, že na stránkách
Rajvune.cz není jasná identifikace provozovatele eshopu.
Snad jsou to dostatečné informace pro zařazení eshopu na seznam
rizikových. Zároveň jsem kontaktoval ČOI a předal jsem jim stejné informace jako Vám.
S pozdravem
Jiří Vařeka
Pouze chci ostatní spotřebitele varovat před podvodným eshopem.
Pouze chci ostatní spotřebitele varovat před podvodným eshopem.
|
Tweet |
Dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Dle bodu 40 preambule směrnice 2011/83/EU má spotřebitel možnost uplatnit právo od smlouvy odstoupit i před získáním zboží do fyzického držení.
Na základě výše uvedeného doporučujeme spotřebiteli, aby prodejci zaslal písemné odstoupení od smlouvy, pokud nemá již o zboží z jakéhokoli důvodu zájem. Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá.
Pokud zboží spotřebitel převezme od přepravce, tak ho musí poté na své náklady zaslat zpět prodejci v rámci odstoupení od smlouvy. Pokud by spotřebitel neučinil žádné oznámení vůči prodejci a zároveň by zboží nepřevzal, pak by bylo možné, aby podnikatel účtoval náklady spotřebiteli, které mu vznikly neúspěšným doručením zboží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt ze Slovenska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.