Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.11.2015 byla mezi mou osobou a společností Comfort Energy uzavřena smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny (č.s. CMA50086326), kterou se Comfort Energy zavázala ve znění tehdy účinných všeobecných obchodních podmínek ze dne 5.12.2013 a v souladu se zákonem č. 458/2000 Sb. (energetický zákon) k zajištění a realizaci řádné dodávky elektřiny, přičemž má osoba se za to zavázala hradit měsíční zálohy ve výši 1.270,- Kč na první odběrové místo - Praha 8) a 560 Kč na druhé odběrové místo Praha 10. S ohledem na smluvní závazky jsem důvodně očekávala, že vše proběhne bez jakýchkoliv komplikací.
Dne 10.10.2017 jsem však na základě telefonického urgence ze strany nájemníků na adrese prvního odběrného místa zjistila, že nefunguje elektřina. Vzhledem ke skutečnosti, že právě v tomto období měla být provedena změna dodavatel elektřiny z předchozího na Comfort Energy, začal z mé strany kolotoč telefonátů, na jejichž základě jsem se snažila zjistit problém. Opakovaným telefonickým kontaktem s distributorem PRE distribuce (tj. vlastníkem elektrického vedení) a Comfort Energy bylo zjištěno následující: PRE distribuce odpojil z prvního odběrného místa elektroměr, a to na základě oznámení předchozího dodavatele Innogy k ukončení dodávky elektřiny k datu 3.10.2017. Comfort Energy totiž zcela v rozporu se svými závazky nedodala PRE distribuce potřebnou žádost o změnu dodavatele k čemuž byla zplnomocněna! - viz prohlášení zákazníka a poučení o jeho právech a povinnostech) a tak tato změna nemohla být na PRE distribuce zaevidována. Při kontaktu se zákaznickou linkou Comfort Energy mě zarazila vysoká míra výmluv a nekompetence - nejprve bylo opakovaně tvrzeno, že chyba určitě není na straně Comfort Energy, po konfrontaci se zjištěními u PRE distribuce (které si mimochodem při alespoň minimální aktivitě mohli zjistit daní zaměstnanci sami) následovaly omluvy, ale nikoliv návrh řešení situace, pouze obecné floskule o urgenci. Výsledkem porušení smluvních závazků ze strany Comfort Energy byla skutečnost, že se nájemníci na adrese prvního odběrného místa nacházeli několik dní bez elektřiny (nakonec plných 7 dní, v případě neřešení situace osobně pravděpodobně mnohem více!), čímž se stal daný byt fakticky neobyvatelným (elektřinou je řešen ohřev vody, topení apod.). Vzhledem k neochotě zaměstnanců Comfort Energy celou věc aktivně řešit jsem byla nucena vstoupit do jednání s PRE distribuce na přímo a jen díky příslibu sjednání smluvního závazku a opakovanými osobními intervencemi jsem docílila toho, že elektroměr byl zapojen "již" 16.10.2017, tedy po plných 7 dnech.
Podotýkám, že toto vše jsem byla nucena řešit ze zahraničí v době své dovolené, ze které jsem byla nucena předčasně odcestovat v důsledku nutnosti okamžitého řešení vzniklé situace!!!
Vzájemné vypořádání závazků.
Dne 17.10.2017 jsem vypověděla výše uvedenou smlouvu Comfort Energy o sdružených službách dodávky elektřiny (č.s. CMA50086326)
S ohledem na výše uvedené sděluji následující.
A. U Comfort Energy eviduji následující dluh:
2.000 Kč za 5 ks LED žárovek předaných na základě kupní smlouvy ze dne 27.11.2015.Tato částka mi na základě četné korespondence byla nakonec v lednu "velkoryse odpuštěna"
B. Za Comfort Energy eviduji následující pohledávky:
1. 2.645 Kč - náhrada majetkové újmy (§ 2894 a násl. občanského zákoníku) vzniklé v důsledku úhrady revizní zprávy nezbytné pro znovu zapojení elektroměru, jež byl odpojen na základě výše uvedeného porušení smluvní povinnosti Comfort Energy
1. 270 Kč - bezdůvodné obohacení (§ 2991 a násl. občanského zákoníku) v důsledku již zaplacené zálohy na služby, které nikdy nebyly poskytnuty. Tato částka mi byla vrácena až v únoru letošního roku po urgencích.
3. 596 Kč - náhrada majetkové újmy (ušlého zisku dle ustanovení § 2952 občanského zákoníku) vzniklé v důsledku skutečnosti, že byt nebyl na adrese prvního odběrného místa po dobu 7 dnů v důsledku přerušení dodávky elektřiny obyvatelným a nelze tak z toto období požadovat nájemné (denní sazba cca 371 Kč)
4. 600 Kč - náhrada majetkové újmy (§ 2894 a násl. občanského zákoníku) vzniklé v důsledku zvýšených nákladů u mobilního operátora v důsledku přeshraničních volání
Poslední dvě částky t.j. 3.596 ,- a 4.600,- jsem po dloouhodobé korespondenční výměně jim odpustila, ale trvám ma částce 2.645,- Kč za neprávněné odpojení elektroměru, které mám i doloženo od PRE ombudsmana. Stále však tvrdí, že to nebyla jejich vina. Můžete mi prosím nějak pomoci. Jsem důchodkyně a nechce se mi s nimi soudit.
Děkuji a zdravím
Jarmila Kročková
Vzhledem k výše uvedenému tímto v souladu s ustanovením § 1982 a násl. občanského zákoníku prohlašuji, že své aktuální pohledávky za Comfort Energy v souhrnné výši 7.111 Kč započítávám proti pohledávce Comfort Energy ve výši 2.000 Kč. Tímto zápočtem zaniká pohledávka Comfort Energy a poměrně se sníží mé pohledávky za Comfort Energy na částku 5.111 Kč.
Poslední dvě částky t.j. 4 600,- Kč a 3596
Prosím poraďte jak mám postupovat. Spor se táhne od loňského září.
Děkuji
Jarmila Kročková
|
Tweet |
Pokud je způsobena škoda porušením povinnosti, která vyplývá ze smlouvy, je dán nárok na náhradu škody dle § 2913 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Škoda se dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Doporučujeme tedy společnost písemně a doporučeně, nejlépe s dodejkou vyzvat k náhradě škody. Jestliže se se společností nebude možné dohodnout, je možné obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Kontakty lze nalézt zde: http://www.eru.cz/cs/informacni-centrum.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.