Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu. Přítelkyni se dovolalo toto číslo: 567 770 102. S nabídkou omega 3 produktů, jen za 49 Kč.
Bohužel došlo k tomu, že přítelkyně souhlasila se zasláním jejich promo balíčku a nadiktovala jim naši adresu.
Z debat na internetu a hledáním tohoto čísla, jsem usoudil, že se jedná o podvodnou a pochybnou společnost. Nicméně nemohu nikde dohledat jméno společnosti ani její kontaktní údaje. Rád bych jim totiž písemné vypověděl objednávku. podotýkám, že potvrzení objednávky bylo pouze ústní a pomocí telefonátu, který byl údajně monitorovaný.
Dne praktik této společnosti přijde zásilka rovnou do schránky a po nevyzvednutí, bude následovat další zaslaní neobjednaného zboží, které vyústí v zaslání upomínky atd. atd.
Chtěl bych tedy využít této cesty a zeptat se Vás, jak se můžeme efektivně bránit a předejít tak nepříjemnostem. Mám tento případ předat na PČR popřípadě ČOI?
Předem Vám děkuji za odpověď
S pozdravem a přáním přímeného dne
V.
Podvodný telefonát
Zrušení objednávky.
|
Tweet |
Podle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o koupi zboží do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Tato 14 denní lhůta však stanoví, kdy nejpozději může spotřebitel od takové smlouvy odstoupit. Na základě bodu 40 Preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, však má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ještě před započetím běhu této lhůty, tedy může od smlouvy odstoupit ještě před tím, než zboží převezme.
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Pojem dojití předpokládá, že projev vůle se dostane do osobní sféry příjemce a tím dochází k možnosti příjemce seznámit se s obsahem právního jednání. Doporučujeme si uchovat důkaz o tom, že spotřebitel od smlouvy odstoupil a žádal zrušení objednávky.
Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den, pane Muhre,
omlouváme se za naši pozdní reakci, ale Vaše stížnost se nám zde zobrazila až nyní po reakci dTestu. Na úvod bychom rádi upřesnili, že ne všechny diskuze na internetu jsou pravdivé.
Jelikož jste tuto stížnost psal již před měsíce, pravděpodobně Vaše přítelkyně již balíček obdržela a spolu s ním také kontaktní údaje na naši společnost. Tímto bychom se rádi informovali, zdali bylo již vše vyřešeno? Pokud ne, budeme potřebovat kontaktní údaje Vaší přítelkyně, abychom ji mohli dohledat v našem systému a vše zrušit.
Budeme se snažit vyřešit vše k Vaší spokojenosti.
Děkujeme a přejeme hezký den.
Zákaznické centrum NaturaMed Pharmaceuticals
Dobrý den,
na adresu Vaší společnosti jsme zaslali dopis, ve kterém je popsána skutečnost. Počkám tedy na Vaší písemnou odpověď
S pozdravem
V. M.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.