Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#22447Smutný způsob vyřizování reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2018, před 7 lety

Lada Dobrovolná

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 23.12.2017 jsem u společnosti Alza zakoupila televizor Thomson 40FB5406.Televize zřejmě vykazovala vady již od počátku, ale jelikož se jednalo o dárek a obdarovaní nás nechtěli urazit, dozvěděli jsme se o problému až po nějakém čase. Každopádně jsem 21.2. 2018, tedy necelé 2 měsíce od nákupu výrobek reklamovala, jelikož televize sice hraje, chvílemi ale vypadává obraz, obrazovka je na pár sekund celá černá, zelená, červená a pod., poté se po pár sekundách vrátí do normálního stavu. Vada se objevuje nepravidelně, třeba po dvou hodinách hraní, jindy ihned po zapnutí. Po 4 týdnech jsme si pro údajně opravenou televizi jeli (z protokolu o reklamaci jsme vyčetli, že v servisu v rámci několikatýdenní reklamace vyměnili součástku za celých 69,- Kč!)a opět ji instalovali. Již během instalace 3x vyhodila pojistky v domě. Poté po asi 10 minutách hraní obrazovka opět celá na pár sekund zčernala... Závada tedy nebyla odstraněna, s televizí jsme již po čtvrté cestovali do opavské prodejny Alzy k reklamaci. Namísto požadovaného vrácení peněz mi bylo mailem napsáno, že televize byla opět odeslána k opravě. Ráda bych společnosti Alza sdělila, že si tento výrobek může ponechat, nemáme opravdu čas, chuť ani sílu stále pro tento šmejd jezdit. Televizi, která je necelé 3 měsíce od zakoupení více než 5 týdnů v reklamaci a nelze ji tedy používat, je nám opravdu k ničemu. Nemohu ji ani věnovat Charitě, styděla bych se podruhé, jaký Danajský dar jsem někomu dala.
Chápu, že výrobek může být vadný, první reklamaci, byť trvala téměř měsíc, jsem proto nijak nekomentovala. U výrobku, který jsme zhruba hodinu od vyzvednutí po první reklamaci dne 19.3. opět museli reklamovat, jsem ale skutečně nic jiného, než omluvu a urychlené vrácení peněz nečekala...
Proto prosím společnost Alza, aby si výrobek ponechala a kochala se z jeho kvalit.
Děkuji a přeji pevné nervy

Lada Dobrovolná


Produkt

Thomson 40FB5406


Požadované řešení

Původně jsem požadovala vrácení peněz. Nyní bych byla ráda, kdy se někdo z Alzy alespoň zastyděl.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2018 10:30, před 7 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 14:34, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.