Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Před zhruba rokem jsem vyzkoušel službu společnosti Be2, kdy jsem zároveň provedl platbu platební kartou ve výši 149 Kč
Jelikož jsem po pár dnech užívání zjistil, že tato stránka naplňuje známky podvodu a klamavé reklamy (fake profily; garance která je zmíněná v brandu této společnosti, neodpovídá skutečnosti), jsem se rozhodl dále profil aktivně nepoužívat.
Po nějake době dorazila první upomínka, že se jim nepodařilo mi ukrást peníze z mé platební karty. Celková suma 2 545 Kč,
Jelikož VOP jsou plné nesmyslů, zavádějících informací, rozhodl jsem se neúčastnit se tohoto veřejného podvodu a tento podvod dále nepodporovat.
Dostal jsem od společnosti tento email:
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.Pokud jste dopodus nebyli z jejich strany kontaktováni, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo Vymáhací společnosti,děkujeme Vám za pochopení.S pozdravem,Oddělení pohledávek be2"
Po této informaci jsem prohledal emailovou schránku a ve spamu jsem nalezl od společnosti Intrum Justitia s.r.o., která vykupuje pohledávky, První upomínkový dopis. Než jsem stačil zareagovat a připravit se na případné kroky, mi přistál v emailu další email s Předžalobní upomínkou.
Jelikož nesouhlasím s tímto veřejným podvodem, který stále ještě běží, jsem rozhodnut se bránit, a to jakoukoliv cestou!
Šmejdi 2.0 se ve svých podmínkách prezentují následovně:
1) „Všem VIP členům nabízíme naši Záruku úspěchu. Garantujeme kontakt s minimálně 10 doporučenými potenciálními partnery. Zdarma prodlužujeme Vaše VIP členství do té doby, dokud nenavážete plnohodnotný kontakt s nejméně 10-ti uživateli be2.“K ničemu takovému nedošlo. Při nabízení služby jste se zavázali „zárukou úspěchu“. Vámi inzerovaná záruka není v souladu s obchodními podmínkami!§ 1812 odst. 1 občanského zákoníku hovoří jasně: „Lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější“.
2) dle § 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele, se dopouštíte klamavých obchodních praktik uveřejňováním profilových obrázků osob, které neodpovídají skutečnosti, a spotřebitel tak na základě toho činí kroky, které by jinak neučinil. Např. profil neodpovídá skutečnosti - na profilové fotce se nevyskytuje reálný uživatel.
3) bod 12. Proces vymáhání - "...pokud bude Váš případ předán k řešení externí vymáhací společnosti, bude o dané skutečnosti infomováno více úvěrových institucí (ku příkladu ČNB), co pravděpodobně ovlyvní Vaši úvěruschopnost." - Případ již byl předán na externí vymáhací společnost. Zároveň také informujete o předání na úvěrové instituce, např. ČNB. Na základě čeho/jakého zákona/jaké smlouvy jste předaly mé informace úvěrovým společnostem? ČNB a úvěrové společnosti ví o mém vztahu s Vámi? Popište to!
4) dTest prosím o vyjádření, jestli je standardní proces vymáhání kontaktování klienta emailem? Bez použití datové schránky či doporučeně poštou.
V případě, že nedojde k okamžitému odstoupení od smlouvy a společnost Be2 nedá podnět zastavení vydírání mé osoby, jsem připraven se spolu s dalšími poškozenými bránit (ti kteří veřejně vystupují na diskuzních fórech a sociálních sítích), a to mediální formou.
Doufám, že se nám již podaří zastavit tento veřejný podvod, a právo a spravedlnost se tak postaví na stranu podvedených.
Prosím společnost Be2 o vyjádření k jednotlivým bodům. A společnost dTest prosím o posouzení právního hlediska mého vyjádření, a zároveň také vyjádření této podvodné společnosti.
Děkuji.
Garance úspěchu be2
Vypovězení smlouvy,okamžitě přestat vydírat mou osobu
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
v zájmu dohledání přislouchajícího profilu prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste se na stránce zaregistroval (požádejte prosím dTest o možnost jejího doplnění jako ‘neveřejného/ referenčního údaje‘), respektive ve výše uvedené záležitosti kontaktujte přímo Zákaznické centrum na adrese:
zakaznickyservis@be2.cz,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Pod výhrůžkou exekuce jsem nakonec vypečené společnosti BE2 zaplatil 2400.-.Slušná suma za nic.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.