Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
zaregistroval jsem se někdy v srpnu loňského roku 2017 jako člen v internetové seznamce erotickeseznameni.cz.
Jelikož jsem pod svým bezplatným účtem nemohl prakticky vyvíjet žádné aktivity v tamním éteru, zakoupil jsem na zkoušku VIP členství na dobu 3 měsíců za zvýhodněnou cenu.
Avšak žádný z tamních uživatelů, kterým jsem napsal s využitím komunikačních kanálů zmíněné seznamky, mi nikdy neodpověděl. Dokonce ani ti, kteří kontaktovali mne, což bylo velmi podezřelé včetně jejich způsobu vyjadřování, které trpělo znaky špatně ovládané češtiny, které jako by byly pro všechny totožné. Domnívám se, že seznamku řídí robot s algoritmem, který má nabudit zdání toho, že komunikujete s reálnými lidmi. K tomuto postřehu jsem došel během několika desítek minut používání a seznamku jsem tedy přestal používat.
20.3.2018 jsem ve schránce nalezl dopis od advokátní společnosti AUER WITTE THIEL, Bayerstrasse 27, 80335 Mnichov, ve které mj. stojí (zmiňuji to stěžejní):
dateyard AG./.Jakub Vaculka
Vážený/á pane Vaculka,
dovolte nám Vás informovat, že jsme převzali právní zastoupení společnosti dateyard AG, Rothusstrasse 23, CH-6331 Hünenberg. Na upomínky naší klientky jste rovněž nereagoval/a, stejně jako na výzvy k platbě inkasní společností, která byla do věci zapojena.
Zaregistroval/a jste se k placenému členství v internetové komunitě erotickeseznameni.cz. Vaše zvolené uživat. jméno, stejně jako Vaši e-mailovou adresu ziiihadlo@email.cz naše klientka při rezervaci nabídky rovněž zaevidovala, stejně jako IP adresu Vašeho počítače použitého při rezervaci.
Jelikož jste na upomínky inkasní kanceláře pověřené naší klientkou nereagoval/a a platbu neprovedl/a, jsme nyní zmocněni k vymáhání splatné pohledávky, a to v případě potřeby i soudní cestou. Tím Vám vzniknou nikoliv nepodstatné další náklady a poplatky.
Příležitost, která představuje snadnou a z hlediska nákladu výhodnou cestu, jak tuto pohledávku sprovodit ze světa, jste dosud nevyužil/a. Protože naše klientka se svého nároku nevzdá, strkání hlavy do písku a odkládání řešení záležitosti Vám nikterak nepomůže.
Můžeme Vám proto jen naléhavě radit, abyste splatnou pohledávku včas uhradil/a.
Tato pohledávka nyní sestává z následujících částek:
Hlavní pohledávka EUR 39,41
Bankovní poplatky EUR 40,50
Náklady právního zastoupení EUR 40,50
-------------------------------------
Celková částka EUR 102,26
Vyzýváme Vás, abyste uvedenou celkovou částku ve výši 102,26 EUR zaplatil/a obratem, nejpozději do 30.3.2018. Pro úhradu pohledávky použijte, prosím, níže uvedené bankovní spojení. U každé platby uveďte, prosím, spisovou značku XXXXXXXXXXX.
Pokud požadovanou částku můžete zaplatit jen v přiměřených splátkách, očekáváme přiměřený a konkrétní návrh platebního kalendáře ve výše uvedené lhůtě.
S přátelským pozdravem
Advokát
IBAN DE76 7001 0080 0005 2018 07, BIC PBNKDEFF
Tolik ke zmíněnému dopisu s datem vzniku 15.3.2018.
Myskím, že vše podstatné jsem už zmínil.
Vím, že stížnost tohoto typu tady na dTestu není první, teda snad jen s přihlédnutím k tomu, že snad o seznamce erotickeseznameni.cz tady píši snad vůbec poprvé.
Svůj VIP účet vypovím zasláním faxu (s přenosovým protokolem prostřednictvím České pošty) vyplněného vzorového Výpovědního formuláře, dle jejich Podmínek užití, na jejich číslo faxu +41 (0) 41 508 70 64, totéž jim zašlu na e-mail support@datahelpdesk.com a taktéž na jejich dvě poštovní adresy s mezinárodní dodejkou (jedna je uvedena v Podmínkách užití a druhou jsem nalezl jinde na internetu):
dateyard AG
Rothusstrasse 23
6331 Hünenberg
Schweiz
dateyard AG
Schochenmühlestr. 4
6300 Bar
Schweiz
To co mě nyní zajímá je, zda musím uhradit prostředky, které jsou ve výzvě viz výše.
Za vaši reakci, pomoc a váš čas předem velmi děkuji.
Pěkný den
Jakub Vaculka
|
Tweet |
Společnost má povinnost než dojde k uzavření smlouvy informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté společností dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevnikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Informovala-li však společnost spotřebitele o vlastnostech služby řádně, je nutné smlouvu ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho.
Společnost sídlí ve Švýcarsku a z toho důvodu není možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Pokud by chtěl spotřebitel podat na společnost stížnost, musel by tak učinit u dozorového orgánu ve Švýcarsku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.