Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#22481Povinné údaje k SIM kartě dobíjené kreditem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2018, před 7 lety

Simona Čížková

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc při vyvázání SIM karty z Rámcové smlouvy. Před dvěma lety jsem vstoupila s mým telefonním číslem pod Rámcovou smlouvu, která měla lepší podmínky pro zaměstnance a SIM karta se tak stala majetkem firmy. Nyní po dvou letech potřebuji toto telefonní číslo z Rámcové smlouvy vyvázat a k tomu mi byl odeslán formulář k vyplnění. Vzhledem k tomu, že nechci uzavírat žádnou smlouvu a chci nadále zůstat u operátora s možností si SIM kartu dobíjet, nepovažuji za nutné uvádět své rodné číslo a číslo občanského průkazu do formuláře. Po několikáté neúspěšné komunikaci jak e-mailové, tak telefonické se specialistou osobní péče se na Vás obracím, jak dále v těchto případech pokračovat. Do formuláře jsem uvedla své jméno, bydliště a datum narození. Specialistka tak stále tvrdí, že musím dopsat i číslo OP pro ověření mé totožnosti. Za 1. nevím, proč bych měla toto ověření doložit č. OP, když nechci žádnou smlouvu a za 2. jsem ji nabídla osobní schůzku s tím, že formulář vypíšeme osobně, ona si mnou vyplněné údaje do formuláře zkontroluje fyzicky, tím že ji OP předložím a bude vše v pořádku. Stále tuto možnost odmítá. Domnívám se, že společnost nemá na takovéto údaje právo, pokud nechci uzavřít smlouvu.


Požadované řešení

Požaduji o přezkoumání nutnosti uvedení mého RČ a čísla OP do formuláře Dohoda o převodu telefonní čísla, když nechci dále pokračovat ve smluvním vztahu a uzavírat tak smlouvu novou a dále požaduji formulář zpracovat bez těchto povinných údajů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2018 18:34, před 7 lety

V případě uzavírání smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací (tj. smlouvy s operátorem o poskytování jeho telefonních či dalších služeb) se uplatní v případě nepodnikající osoby § 63 odst. 1 písm. a) bod 3., který stanoví, že pro identifikaci uživatele je zapotřebí: jméno, popřípadě jména, a příjmení, bydliště, datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby, bylo-li přiděleno. Uvedení čísla OP tak není nutné ani v případě uzavírání smlouvy a nemělo by proto být požadováno ani v případě jiných právních jednáních s operátorem, jelikož není nutné pro přesnou identifikaci fyzické osoby.

Co se týče RČ zde jsme toho názoru, že jej sice zákon vyžaduje u smlouvy, nicméně v případě Dohody o převodu tel. čísla jeho uvedení není nezbytné, jelikož jej žádný právní předpis nevyžaduje. Obecně pak dle § 3019 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že údaji, podle nichž lze člověka zjistit, jsou zejména jméno, bydliště a datum narození.

V případě domnění, že operátor postupuje nestandardně, se může spotřebitelka obrátit se stížnosti na Český telekomunikační úřad, který je v této oblasti dozorovým orgánem. Kontakty je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.5.2018 08:28, před 7 lety

Dobrý den, paní Čížková,

převod čísla z rámcové smlouvy provádíme na základě standardního formuláře. Pokud si pak budete přát číslo využívat jako anonymní dobíjecí kartu, Vaše osobní údaje můžeme ze systému odstranit. Prosím kontaktujte nás přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/, rádi se na to s Vámi podíváme.

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.5.2018 14:55, před 7 lety


Simona Čížková

Dobrý den,

formulář jsem již vyplnila bez osobních údajů. Takto vyplněný formulář mi byl zamítnut a ano s tím, že mi budou poté moje osobní údaje ze systému odstraněny a číslo budu moci využívat jako anonymní. S tímto postupem jsem nesouhlasila a podle mne a vyjádření z dTestu na tyto údaje nemáte ze zákona právo. Žádné "pak přát" neexistuje, chci ho využívat jako anonymní ihned.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.5.2018 13:47, před 7 lety

Dobré odpoledne, paní Čížková,

pokud nesouhlasíte s postupem, který jsme Vám navrhli, máte možnost podat reklamaci. Můžete využít například Reklamační formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/. Konečné stanovisko pak obdržíte v zákonné lhůtě 30 dnů.

S přátelským pozdravem

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2018 10:21, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.6.2018 14:47, před 7 lety


Simona Čížková

Dobrý den,

reklamaci podávat nehodlám. Vzhledem k neochotě a opravdu nepříjemném hovoru s jednou z vašich operátorek jsem se rozhodla od čísla úplně upustit, zařídit si jiné číslo a samozřejmě u jiného operátora. Tohle je "moje" konečné stanovisko.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 11:11, před 6 lety

Vzhledem k vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.