Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc při vyvázání SIM karty z Rámcové smlouvy. Před dvěma lety jsem vstoupila s mým telefonním číslem pod Rámcovou smlouvu, která měla lepší podmínky pro zaměstnance a SIM karta se tak stala majetkem firmy. Nyní po dvou letech potřebuji toto telefonní číslo z Rámcové smlouvy vyvázat a k tomu mi byl odeslán formulář k vyplnění. Vzhledem k tomu, že nechci uzavírat žádnou smlouvu a chci nadále zůstat u operátora s možností si SIM kartu dobíjet, nepovažuji za nutné uvádět své rodné číslo a číslo občanského průkazu do formuláře. Po několikáté neúspěšné komunikaci jak e-mailové, tak telefonické se specialistou osobní péče se na Vás obracím, jak dále v těchto případech pokračovat. Do formuláře jsem uvedla své jméno, bydliště a datum narození. Specialistka tak stále tvrdí, že musím dopsat i číslo OP pro ověření mé totožnosti. Za 1. nevím, proč bych měla toto ověření doložit č. OP, když nechci žádnou smlouvu a za 2. jsem ji nabídla osobní schůzku s tím, že formulář vypíšeme osobně, ona si mnou vyplněné údaje do formuláře zkontroluje fyzicky, tím že ji OP předložím a bude vše v pořádku. Stále tuto možnost odmítá. Domnívám se, že společnost nemá na takovéto údaje právo, pokud nechci uzavřít smlouvu.
Požaduji o přezkoumání nutnosti uvedení mého RČ a čísla OP do formuláře Dohoda o převodu telefonní čísla, když nechci dále pokračovat ve smluvním vztahu a uzavírat tak smlouvu novou a dále požaduji formulář zpracovat bez těchto povinných údajů.
|
Tweet |
V případě uzavírání smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací (tj. smlouvy s operátorem o poskytování jeho telefonních či dalších služeb) se uplatní v případě nepodnikající osoby § 63 odst. 1 písm. a) bod 3., který stanoví, že pro identifikaci uživatele je zapotřebí: jméno, popřípadě jména, a příjmení, bydliště, datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby, bylo-li přiděleno. Uvedení čísla OP tak není nutné ani v případě uzavírání smlouvy a nemělo by proto být požadováno ani v případě jiných právních jednáních s operátorem, jelikož není nutné pro přesnou identifikaci fyzické osoby.
Co se týče RČ zde jsme toho názoru, že jej sice zákon vyžaduje u smlouvy, nicméně v případě Dohody o převodu tel. čísla jeho uvedení není nezbytné, jelikož jej žádný právní předpis nevyžaduje. Obecně pak dle § 3019 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že údaji, podle nichž lze člověka zjistit, jsou zejména jméno, bydliště a datum narození.
V případě domnění, že operátor postupuje nestandardně, se může spotřebitelka obrátit se stížnosti na Český telekomunikační úřad, který je v této oblasti dozorovým orgánem. Kontakty je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Čížková,
převod čísla z rámcové smlouvy provádíme na základě standardního formuláře. Pokud si pak budete přát číslo využívat jako anonymní dobíjecí kartu, Vaše osobní údaje můžeme ze systému odstranit. Prosím kontaktujte nás přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/, rádi se na to s Vámi podíváme.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den,
formulář jsem již vyplnila bez osobních údajů. Takto vyplněný formulář mi byl zamítnut a ano s tím, že mi budou poté moje osobní údaje ze systému odstraněny a číslo budu moci využívat jako anonymní. S tímto postupem jsem nesouhlasila a podle mne a vyjádření z dTestu na tyto údaje nemáte ze zákona právo. Žádné "pak přát" neexistuje, chci ho využívat jako anonymní ihned.
Dobré odpoledne, paní Čížková,
pokud nesouhlasíte s postupem, který jsme Vám navrhli, máte možnost podat reklamaci. Můžete využít například Reklamační formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/. Konečné stanovisko pak obdržíte v zákonné lhůtě 30 dnů.
S přátelským pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
reklamaci podávat nehodlám. Vzhledem k neochotě a opravdu nepříjemném hovoru s jednou z vašich operátorek jsem se rozhodla od čísla úplně upustit, zařídit si jiné číslo a samozřejmě u jiného operátora. Tohle je "moje" konečné stanovisko.
Vzhledem k vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme.