Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na portálu Aukro, jsem vyhrála Stříbrné funkční pánské cibule, puncováno. (6621952608) 899,00 Kč. Zboží jsem zaplatila+s dopravou za 50,- Kč. Zboží mi přišlo poškozené (prasklé sklíčko). Prodejci jsem napsala email, že odstupuji od smlouvy, protože mi zboží přišlo poškozené,on se ohradil, že mám reklamovat na poště.na základě telefonátu z 13.3. na vaši linku jsem dostala radu, že já nemusím reklamovat na poště. Hodinky . jsem tedy zaslala zpět, raději pojistěné jako cenny balíček. Prodejce mi však sdělil, že :
Dobrý den, my jsme poslali nepoškozené hodinky (viz. foto na Aukru), proto nebude vrácena celá kupní cena, ale bude odečteno poškození skla. Hodinky jste nereklamovala na poště - z toho nám vyplývá, že jste je zřejmě sama poškodila doma. Příchozí zásilka se vždy otevírá před doručovatelem, aby mohla být zásilka ihned reklamována nebo odmítnuta. Váš postup není správný.
Původní cena hodinek 899 Kč
Poškozené sklo 220 Kč
Nejlevnější způsob dodání zboží - obyčejná zásilka 30 Kč
899-220+30=709 Kč
Náklady na vrácení zboží hradí kupující - uvedeno v podmínkách.
Čátka 709 Kč byla právě převedna na níže uvedený účet.
Mgr. Gregor
NESOUHLASÍM S TÍM, že si odečetli za poškozené sklo 220,- protože já jsem si ho doma nepoškodila, poškozené už přišly,což sem doložila fotkou. Nemám smlouvu s poštou a nemám tedy podle mě povinnost reklamovat zboží,když poškozené příšlo, podle mě prodejce nedostatečně zabalil balíček a vina je na jeho straně a tedy by měl on reklamovat. Obracím se tedy na Vás opět po krátkém telefonátu z 23.3. kdy podám stížnost nejen na vaše stránky, ale také na stránky ČOI. žádám od prodejce vrácení plné částky 899,- plus poštovné od něj ke mně (50,-) i ode mě k němu (128,- cenný balíček) . celkem tedy jsem žádala o 1077,- . Děkuji za vaši ochotu mi pomoci spor vyřešit, děkuji Vám Schliková Rita
Chtěla bych vrátit plnou částku 899,- plus poštovné ke mně a ode mě zpět k prodejci, celkem tedy 1077,-. Nesouhlasím s tím, aby mi prodejce strhnul 220,- Kč za poškozené sklíčko, když on nedostatečně zabalil zboží a mě již prasklé přišlo. Já nemám žádnou smlouvu s českou poštou a podle mě nejsem povinna reklamovat zboží, které mi přišlo poškozené, byť se poškodilo při přepravě. podle mě je odečtení 220,- neoprávněné!
|
Tweet |
Spotřebitel je v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, vadné, tj. i poškozené při přepravě, nevyjímaje. Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající. Nezáleží na tom, jakým způsobem byla kupní smlouva se spotřebitelem uzavřena, vždy se uplatní domněnka existence vady při převzetí, dokud ji prodávající nevyvrátí důkazem opaku.
Jinými slovy řečeno, prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 OZ.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nám telefonicky sdělil, že spotřebitelce doplatí zbývající část peněz.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku, aby po připsání částky mohla informaci potvrdit a případ uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Peníze jsem dnes 21.5.2018 obdržela v plné výši i s poštovním, doplatili mi tedy zbytek (368,-) peněz do ćástky 1077,- kterou jsem požadovala. Stížnost jsem předala i ČOI. Doufám tedy, že i tento zdárně vyřešený spor pomůže dalším zákazníkům v budoucnu. Děkuji společnosti D-test i ČOI.