Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Táto společnosti i po odhlášení po prvním mailu dál zasílá nevyžádanou nabídku refinancování a úvěrů. Nikdy jsem se do žádneho mailinglistu u společnosti Zonky neregistroval ani k odběru podobných nabídek úvěrů.
Nabídka úvěrů
Nechci dostávat žádne nabídky úvěrů od této ani jiných společností.
|
Tweet |
Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitel dal společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitel vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje. Pokud lze z obsahu dopisu dovodit, že spotřebitel odejmul společnosti souhlas, společnost je povinna to respektovat.
V případě nerespektování vůle spotřebitele, je možné podat podnět k prošetření uvedeným dozorovým orgánům. Úřad pro ochranu osobních údajů provádí dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů. Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V neposlední řadě by Česká obchodní inspekce mohla takové jednání vyhodnotit jako agresivní obchodní praktiku dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.)
Společnost nás kontaktovala, že by se ke stížnosti chtěla dodatečně vyjádřit. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme k vyjádření prostor.
Vyjádření Zonky
V první polovině minulého roku jsme řešili případ s neoprávněným získáváním e-mailových adres jednoho z našich affiliate partnerů (člen partnerské sítě). Ten získával kontakty tak, že prošel volně dostupné adresy na internetu a na ně poslal nevyžádané obchodní sdělení. V době, kdy jsme zjistili, že se pravděpodobně jedná o neoprávněnou rozesílku, jsme od partnera vyžádali k věci vyjádření. Poté, co se potvrdilo, že skutečně používá tento způsob, který neodpovídá smluvním podmínkám, který s námi podepsal, jsme s ním okamžitě vypověděli spolupráci.
Dotčeným, kteří se nám v té době ozvali jakýmkoliv kanálem (jak facebook, e-mail, telefon), jsme odpověděli a informovali je o ukončení spolupráce s partnerem na základě porušení smluvních podmínek. Zároveň jsme přijali opatření, aby se taková situace neopakovala zpřísněním kontrol affiliate partnerů.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.