Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 22.3. v jednu ráno mi přišla sms o stržení částky 2.247 Kč z mého účtu/platbní karty/. Při ověření na zákaznické lince komerční banky jsem zjistila, že se jedná o podvodného poskytovatele seznamovacích služeb. Okamžitě jsem kartu zablokovala a poskytovatele jsem kontaktovala na e-mailu Academis Singles Customer Service
Automatické prodloužení členství bez uvědomění uživatele
okamžité zrušení blokace peněz na mém účtu. Pokud dojde k reálnému stržení peněz, tak vrácení částky 2247 Kč.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: QHSFNH41
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles.
Dobrý den, bohužel nebylo však vyřešeno. Moje reakce na e-maily byla následující, ale stále jsme nedošli k nějakému řešení. Text mého e-mailu:
Dobrý den,
jak jsem již jednou psala, tak nerozporuji částku či její výši, ale to že za tu částku nedostávám adekvátní služby sjednané v podmínkách a tudíž považuji smlouvu mezi mnou a společností Be2 za neplatnou.
V tomto případě okamžitě odstupuji od smlouvy dle Občanského zákoníku 89/2012 Sb, dle §2002-2003, kde se uvádí:
§ 2002
(1) Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
(2) Strana může od smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu poté, co z chování druhé strany nepochybně vyplyne, že poruší smlouvu podstatným způsobem, a nedá-li na výzvu oprávněné strany přiměřenou jistotu.
§ 2003
(1) Jakmile strana oprávněná odstoupit od smlouvy oznámí druhé straně, že od smlouvy odstupuje, nebo že na smlouvě setrvává, nemůže volbu již sama změnit.
(2) Mohla-li strana odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti a nevyužila své právo, nebrání jí to odstoupit od smlouvy později s odkazem na obdobné jednání druhé strany
dle výše uvedených paragrafů je jasné, že odpovídají Vašemu chování, kdy neposkytuje služby, za které jsem si zaplatila, tzn. Vaše internetové stránky se tváří jako seznamka, která je ovšem neaktivní - za profily nestojí reálné osoby.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: QHSFNH41
Dobrý den,
tímto bychom Vás rádi ujistili, že uživatelé naší stránky jsou reální.
Dle možnosti prosím specifikujte, na základě jakých skutečností usuzujete o opaku,
velice Vám děkujeme.
Dobrý den, není Vám podezřelé, že nikdo nereaguje na zprávy a vše jsou pouze automatické informace Vašeho systému? Na Vašich stránkách nelze navázat žádnou komunikaci, natož se reálně seznámit. Myslím, že to dokazuje tisíce stížností a několik reportáží v televizi. Nechápu, kde berete tu odvahu a drzost chtít po někom tolik peněz a nedodávat za to adekvátní služby. Z mého pohledu je Vaše jednání v rozporu se všeobecnými podmínkami a tím považuji naši smlouvu za neplatnou s okamžitým ukončením smluvního vztahu dle paragrafů, které jsem již uvedla. Vy stále odpovídáte neurčitě a naše komunikace nevede k žádné dohodě. Pouze získáváte čas a točíme se v bludném kruhu. Žádá Vás o konstruktivní řešení mé stížnosti.
S pozdravem
Ing. Petra Pachmanová, MBA
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: QHSFNH41
Dobrý den,
Všem našim Prémiovým členům s 3, 6 anebo 12-ti měsíčním Prémiovým členstvím nabízíme tzv. „záruku úspěchu“.
Jestliže během svého Prémiového členství nenavážete kontakt s minimálně 10-ti doporučenými partnery a kontaktujete nás 14 dní před vypršením uhrazeného období, bezplatně Vaše Prémiové členství prodloužíme („kontaktem“ přitom rozumíme výměnu dvou zpráv mezi členy).
Pro využití „záruky úspěchu“, prosím kontaktujte náš zákaznický servis na adrese: zakaznickyservis@academic-singles.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, spotřebitelka nadále trvá na tom, že společnost Be2 porušuje její práva tím, že neplní ujednání všeobecných podmínek a není možné se na jejich stránkách reálně seznámit a nadále požaduje vrácení peněz.
Pachmanová
Jestliže společnost neplní svou část závazku tak, jak bylo ujednáno (zejm. skrze obchodní podmínky a nabídku služeb na webu), mohlo dojít k porušení smlouvy, pro které od ní lze odstoupit, což spotřebitelka učinila.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.