Společnost


Global Distribution Solutions

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22509Neakceptování vrácení zboží v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2018, před 7 lety

Miluse Valtova

Znění stížnosti

Po otevření krabice se zásilkou 4 "parfémů" jsem zjistila, že se nejedná o originální balení jednotlivých flakónů. Hned 2. den jsem vše zabalila do stejné krabice a doporučeným balíčkem odeslala zpět na adresu odesílatele. Zároveň jsem napsala na e-mail, ze kterého mi přišlo potvrzení objednávky, že v zákonné lhůtě 14ti dnů vracím nepoužité zboží zpět a žádám vrácení peněz. Paní Lucie Horvátová mi na to odepsala toto:

Dobrý večer!

Přečetla jste naše podmínky?? Nejde o klamání. To jsou naše flakony (foto v příloze).

Všechno je napsáno v podmínkách. Prosím, přečtěte je. Já jsem také tady pro všechny dotazy před objednáváním. Pod každým obrázkem píše, že jsou parfémy v univerzálních flakonech a v podmínkách je to také vysvětleno.

My spolupracujeme s různými trhy a všechny podmínky jsou na facebook stránce a v internetovém obchodě je všechno napsáno: http://bit.ly/2yyRfCJ

Parfémy jsou v našem obalu a každá lahvička má své číslo, abyste prostřednictvím vyhledávače v našem webshopu mohla zkontrolovat, který je to parfém. Také Vám posílám seznam s čísly a s názvy parfémů, tam to také můžete zkontrolovat (v příloze).

Vůně je originální a parfémy se vyrábí v Miláně, obsahují 16 až 18% éterických olejů. Základní nóty parfému se uvolňují o něco později, ale vonné látky jsou stejné. Takže, parfém stačí trochu nechat na kůži. Na oblečení je ho cítit celý den.

Na stránce/v obchodě píše, že jsou parfémy v univerzálních obalech a flakonech (modrý text na začátku v našem webshopu). Také je to napsáno v podmínkách:

"tyto značky produktů parfumerie zde uvedeny jsou vloženy pouze pro srovnávací účely. Tyto značky patří jejich majitelům, my nejsme distributoři takových ochranných známek a nevlastníme licence. Všechny naše vůně mají uvedeno číslo na obalu, byly zkušeně vytvořeny kombinací vůní olfaktorických rodin také používaných pro známé produkty na trhu a byly jimi inspirovány."

Bohužel, návrat není možný. To je napsáno ve webshopu také, je to podle zákona: "v souladu s článkem § 1837 zákona (č. 89/2012 Sb.) o ochraně spotřebitele je vylučováno právo na vrácení zboží (parfémy/kosmetika) v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit."

Dala jsem Vám správné informace a větší vliv nemám. Ráda bych pomohla, kdyby to bylo možné, ale není. Návrat není možný, bylo tam upozornění. Balíky neakceptují zpět. Mně je líto, pravidla jsou taková a neurčuji je.

Žádný vliv po objednávání nemám, parfémy také nevyrábím, jenom jsem kontakt pro český trh dřív než objednáváte. Výjimky nejsou možné, všechno psalo před objednáváním. To jsou všechny informace. Návrat není možný. Řekla bych Vám to, ale nezeptala jste se. TAKÉ, napsali jsme to!

Děkuji za pochopení.

S pozdravem,

Lucie Horvatová

Přišlo mi vtipné, že hned věděla, která bije - já napsala pouze to, že odstupuji v zákonné lhůtě BEZ UDÁNÍ DŮVODU. Evidentně jsem nebyla první...
Jak prosím v této situaci postupovat a domoci se ze strany dodavatele dodržování zákona?

Děkuji za odpověď.

M.Valtová


Produkt

parfémy z internetového obchodu https://shop.perfumeuno.eu/shop/?advertId=4638367&gclid=EAIaIQobChMIxI_BssPV2QIVqLXtCh17mAdZEAAYAyAAEgKI4PD_BwE&language=cz¤tHost=shop.perfumeuno.eu


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2018 09:00, před 7 lety

Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku skutečně není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i matrace.

Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitelka část věci spotřebovala (např. tím, že parfém vyzkoušela), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebitelce zůstává.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu, doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na této webové adrese je možné zjistit, kdo je provozovatelem webových stránek, na kterých funguje eshop a další informace, která mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 17:16, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.