Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.2.2017 jsem zakoupil Infrasauna Hanscraft France La
Provance 2-3 pro 2-3 osoby, již při dovezení a následné kompletaci jsem zjistil, že infrasauna má zjevnou vadu a to, stropní díl nedoléhá k čelní straně a je mezi těmito díly dvoucentimetrová mezera. Kontaktoval jsem firmu Jadal které přivezla novou infrasaunu, kterou jsme společně s technikem uvedené firmy chtěli vyměnit za IS kerou jsem měl doma. Při montáži nové IS jsme zjistili, že má větší vady než původní IS. Proto jsme na původní IS namontovali pouze nový strop a firma Jadal mi poskytla slevu. Další vada se projevila v průběhu užívání IS, kdy doo IS nepříjemně táhlo a nebylo možné saunu řádně užívat, jelikož v IS bylo chladno a dolní končetiny protahoval velice nepříjemný studený vzduch. Tuto vadu sem reklamoval a technik který přijel na opravu IS provedl seřízení dveří a nalepil na dveře IS těsnění, v protokolu o reklamaci je napsáno (vada odstraněna částečně). Firmy na další stejnou reklamaci poslal pouze dodatkové těsnění a věc neřešila. Další reklamace ze dne 19.12.2017 se týkala ionizéru, který sice svítil, ale motorek se netočil, firma zaslal nový ionizér. 8.3.2018 další reklamace tentokrát na vnitřním ovládacím panelu tlačítko Led Light nefungovalo, firma zaslala nový panel s tím, že si jej mám vyměnit sám. Toto jsem odmítl z obav, že poté firma odstoupí od záruky, jelikož jsem zasahoval do dílů IS. Poté jsem s firmou Jadal vyměnil několik emailů, ve kterých mi sdělila, že neuzná odstoupení od smlouvy pro větší počet vad a pokud chci věc řešit, abych dovezl IS do její prodejny, kde celou záležitost posoudí a vyjádří se, přičemž jejich stanovisko mi již sdělili, zamítli odstoupení od kupní smlouvy, jelikož vady nebránili řádnému užíváni věci.
Infrasauna Hanscraft France La Provance 2-3
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při čtvrté reklamaci různé odstranitelné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.