Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Reklamoval jsem u společnosti telefon Lumia 650,konkrétně nefungovalo datové spojení, vůbec nereagoval na Sim kartu. Servis napsal že je poškozená základní deska telefonu, a že se jedná o mechanické poškození které se nevztahuje na záruku. Telefon my přestal fungovat z ničeho nic, dopoledne ten den jsem ještě telefonoval, ale odpoledne my už nešel. Nechápu tedy proč se nevztahuje záruka a nemohu s tím souhlasit.
Microsoft Lumia 650
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
při uplatnění odpovědnosti za vady (uplatnění reklamace) je zařízení zasíláno do nezávislého servisního střediska, které příčinu vady důkladně prověřuje. Je mi líto, že Vaše reklamace nebyla shledána jako oprávněná, neboť bylo zjištěno, že za závadou stojí mechanické poškození, díky kterému došlo k narušení funkčnosti základové desky. S největší pravděpodobností mobilní telefon utrpěl pád a vada se pak začala projevovat o něco později.
Pokud s vyřešením reklamace nesouhlasíte, můžete znovu přes naši prodejnu předat zařízení k reklamaci. Případně mi můžete ještě poslat čísla reklamačních protokolů (jsou na nich napsány). Poté se spojíme ještě se specialisty ze servisu, abychom průběh řešení reklamace ověřili.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Nejsem si vědom že by my spadl, telefon nenese ani známky poškození, proto mě zaráží jak se mnou vyběhli, navíc si k tomu telefonu platím pojištění, nechápu k čemu tedy platím peníze, nemám ani telefon, ani peníze. Každopádně číslo EMEI je 355126073069209
Dobrý den,
děkuji za IMEI. Podle něj se nám podařilo reklamaci dohledat a dle podkladů ze servisu (fotodokumentace) je opravdu zjevné, že je mechanicky poškozená základní deska. Zařízení jste dával k reklamaci a nebylo požadováno posouzení v rámci pojištění. Pokud je tedy výsledek takový, že vada vznikla mechanickým poškozením a platíte u nás pojištění, doporučím se zastavit se zařízením znovu na prodejnu a nahlásit mechanické poškození - požadovat plnění v rámci pojistky.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: