Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#22521Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2018, před 7 lety

Roman Vetr

Znění stížnosti

Dobrý den
T-Mobile si účtuje poplatek za službu,kterou nabízí a není k tomu určena i po odstoupení a vrácení zboží.

Dne 5.3.2018 jsem komunikoval s operátorem T-Mobile ohledně služby "CHYTRÉ AUTO" pro nákladní vozidla.
Operátor mi po prověření zdělil,že tato služba opravdu je pro nákladní auta a ujistil mě,že díky této službě mohou dispečeři sledovat dané auto podle GPS zařízení.

Objednal jsem si toto zařízení na svoji adresu,kurýr T-Mobile mi ji doručil domů následující den.
Po pokusu zprovoznit tuto GPS se ukázalo,že to nelze,protože má jiný OBD vstup.
Při komunikaci s operátorem T-Mobile mi bylo doporučeno přikoupit prodlužovací kabel,ale když jsem kabel chtěl zapojit zjistil jsem, že zařízení je na 12V a všechny nákladní vozy jsou na 24V.
Při opětovné komunikaci s T-Mobile jsem jim musel dokazovat,že GPS není pro nákladní vůz...(foto atd.)a tutiž odstupuji od smlouvy.
Operátor mně odkázal na prodejnu T-Mobile kde mi zdělili,že mi zařizení nemohou vzít zpět osobně,že ho musím zpět poslat poštou,protože mi bylo doručeno kurýrem. Byla mi jimi poskytnuta adresa na kterou mám zboží vrátit.

Stále komunikuji s T-Mobile o odstoupení od smlouvy z důvodu výše uvedených ale bez výsledku.

Zboží jsem odeslal zpět dne 19.3.2018.

21.3.2018 mi přišlo vyúčtovaní e-mailem od T-Mobile kde mi zaúčtovali poplatek za službu "CHYTRÉ AUTO",které nebylo nikdy přihlášené do sitě T-Mobile.

Po další komunikace s operátorem jsem znovu podal stížnost.

Následně mně kontaktovalo jejich reklamační oddělení s dotazem,kdy jsem zařízení odeslal zpět a zda jsem přiložil "průvodní dopis" Po tonto telefonátu mi přišel e-mail se zdělením,že mi zasílají vyučtování k zaplaceni,tedy původní vyúčtování včetně poplatku za službu.

V podmínkách T-Mobile uvadí,že zákazník může odstoupit od smlouvy do 14 dnů a to bez údaní důvodu.

Rád bych se domohl svého práva a jelikož jsem splnil podmínky T-Mobile a odstoupil od koupi v termínu jimi danném,požaduji zpět peníze za zboží a poplatek,který mi byl naučtovaný.

S pozdravem

Roman Vetr


Produkt

Chytré Auto GPS


Požadované řešení

Rád bych se domohl svého práva a jelikož jsem splnil podmínky T-Mobile a odstoupil od koupi v termínu jimi danném,požaduji zpět peníze za zboží a poplatek,který mi byl naučtovaný.

S pozdravem

Roman Vetr


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2018 18:40, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.


Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.