Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Když tedy Pani Ponistova nejeví zájem o vracení částky 5000,- za nedodani stolku, jak mám prosím dále postupovat. Nahlásit to na policii ČR? Dekuji
Vracení castky
|
Tweet |
Požaduje-li spotřebitel neúspěšně po obchodníkovi vrácení peněžité částky a dosavadní pokusy o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu nebyly úspěšné, lze přistoupit k vymáhání nároků soudní cestou – prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu. Platební rozkaz je rozhodnutí soudu, které může být vydáno jen v případě, kdy žalobce nárokuje zaplacení peněžité částky a právo na její zaplacení vyplývá již z žalobcem doložených skutečností. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu. Návrh na vydání platebního rozkazu podává žalobce k příslušnému soudu, tj. zpravidla k okresnímu soudu (v Praze k příslušnému obvodnímu soudu, v Brně k Městskému soudu), v němž se nachází místo podnikání obchodníka (žalovaného), je-li fyzickou osobou, či sídlo, je-li právnickou osobou.
Než se obrátí spotřebitel se svým nárokem na soud, je třeba zaslat žalovanému výzvu k plnění (předžalobní výzvu). Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy je třeba uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Dodatečnou lhůtu na dobrovolné vrácení peněz nechte běžet ode dne doručení dopisu a v délce přiměřené s ohledem na okolnosti celé záležitosti. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než sedm dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení. Jestliže předžalobní výzvu spotřebitel nezašle, nebrání mu to obrátit se na soud. Ten však nepřizná spotřebiteli náhradu vynaložených nákladů na soudní řízení (soudní poplatek, odměna advokáta), i když ve sporu uspěje.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné (např. z ohlasů a hodnocení e-shopu na internetu), a/nebo pokud již zaplacená částka za zboží překročila minimálně 5000 Kč a je pravděpodobné, že zboží nebude dodáno (prodávajícího se nedaří zkontaktovat, popřípadě se jen vymlouvá a zboží dodat ve skutečnosti nemíní) pak lze podat trestní oznámení. V případě, že bude se subjektem zahájeno trestní řízení, spotřebitel může požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení, které je vedeno v rámci řízení trestního. Požadavek na náhradu škody je vhodné uvést do protokolu současně s podáním trestního oznámení.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.