Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 6.9.2017 jsem si v prodejně Toma sport s.r.o. – Hudy na ulici Starobrněnská v Brně zakoupila boty LOWA Renegade III GTX LO W vel. 40 za 3989 Kč (číslo prodejního dokladu 7321007218). Tyto boty jsem dne 25.9. 2017 reklamovala pod reklamačním číslem 32/90993467. Boty mi byly předány zpět dne 13.10. 2017se zamítnutím reklamace.
Můj popis reklamace byl: U levé boty pocit nestability, jakoby byla podešev diagonálně zlomená.
V prodejně jsem si ničeho neobvyklého nevšimla. Boty jsem si dlouho vybírala, abych si pro sebe našla ty nejvhodnější. Nadchly mě svou měkkostí, pečlivostí provedení. Byly to drahé krásné boty, měla jsem z nich velkou radost.
Boty byly nošeny 10 dní v městském terénu, dvakrát v lese. Po těchto několika dnech jsem při chůzi nemohla bezpečně došlápnout bez toho, abych se nemusela věnovat vyvažování toho co se dělo zejména v levé botě. Nemám tuto zkušenost s chováním bot a při první reklamaci jsem byla rozpačitá z toho co se mi dělo, protože boty vypadaly bez chyby.
Po první zamítnuté reklamaci jsem se v nich ještě jednou krátce prošla a věděla jsem, že tyto boty nemohu použít ani na zahradu.
15.10. jsem se stala předplatitelkou dTestu, následně jsem do dTestu telefonovala. Byla jsem mile překvapena pozorností naslouchání a zvažování jak mi může být pomoženo. Rada, kterou jsem dostala byla, že mám využít soudního znalce. Na stránkách dTestu jsem si vzhledem k tomu, že v Brně žádný není vybrala jednoho znalce, ten mi však řekl, že se touto činností už nezabývá. Druhý, kterého jsem kontaktovala – Ing. J. K. - mi následně zpracoval posudek (znalecký posudek č. 278/1273/2017). V posudku je napsáno, že boty mají křivě sešitý komplet svršku a chybné ustředění na kopytě. 20.12. 2017 jsem podala znovu reklamaci pod reklamačním číslem 32/90994623.
Reklamace mi byla znovu vedoucím prodejny Toma sport s.r.o. – Hudy zamítnuta s tím, že firma Prosport Praha s.r.o. – dovozce bot, který reklamace pro prodejnu vyřizuje reklamaci zamítl – s odůvodněním, že když si z Prosportu zatelefonovali na Českou obuvnickou a kožedělnou asociaci, bylo jim řečeno, že Ing. J. K. má obor ekonomika, odvětví ceny a odhady se specializací na posuzování obuvi, galanterních výrobků a materiálů, což prý není dostatečně vhodná specializace. Vedoucím prodejny Toma sport s.r.o. – Hudy Starobrněnská mi bylo dne 16.1.2018 nabídnuto vyplacení kupní ceny bot, bez proplacení znaleckého posudku, který mě stál 2000 Kč. Tuto nabídku jsem druhý den přijala. Vzhledem k neuznání reklamace dovozcem hodnotím reakci prodejny kladně.
Přestože uplynuly dva měsíce od vypořádání reklamace (od něhož mi nebyl dán písemný doklad vyřízení) nemohu se zbavit pocitu, že přístup agentury Prosport byl velmi nekorektní.
Zejména část odpovědi na první reklamaci: „V zájmu objektivity byla obuv odzkoušena testérkou s identickou velikostí.“ Jsem přesvědčena, že pokud měla testérka nějaký cit v nohách, musela cítit, že bota není v pořádku.
Soudní znalec pan K. se z mého pohledu choval velmi profesionálně, každý krok se mnou konzultoval a byl velmi vstřícný.
Přála jsem si boty, které mi dlouho vydrží, investovala jsem cca 4000 Kč a po pár dnech jsem boty nemohla používat, investovala jsem dalších 2000 Kč do posudku, musela jsem si koupit jiné boty už ne tak vhodné pro mne, ale chodit v nich lze.
Neměla jsem chuť se soudit v okamžiku, kdy jsem měla investováno cca 6000 Kč.
Zakopaný pes leží v mém případě u firmy Prosport. Zajímala by mne motivace této firmy. Proč jako výhradní dovozce nepošle výrobci zpět zmetek, který se nepovedl. A pokud si toho nevšimli napoprvé, proč napodruhé neuznali, že se napoprvé mýlili. Stále jsem přesvědčena, že boty, které jsem si vybrala jsou pro mne ty nejlepší, ale ne ty konkrétní zmetky, které jsem si bohužel vybrala. Bylo mi řečeno znalcem, že se to občas stane, že se bota, která je na kopytě před nastříkáním podrážky vyosí a že při těch množstvích si toho prostě nemohou všimnout a je to logické. Tak proč se nezachovat s vědomím možné chyby, kterou si mohli ověřit, když ty boty měli v rukou.
Stačilo mi dát v prvním kole nové boty. A ponechat mi mou důvěru v kvalitu (o které jsem si mohla číst v brožurce přiložené k botám).
Ing. arch. Kateřina Holmanová
boty LOWA Renegade III GTX LO W
Proplacení nákladů za Znalecký posudek
|
Tweet |
V případě vyřizování reklamace a nákladů s ní spojených je pro spotřebitelku vždy rozhodující prodávající, neboť právě ten je vůči kupující spotřebitelce z kupní smlouvy odpovědný.
Spotřebitelce náleží v souvislosti s oprávněnou reklamací nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Účelně vynaloženým nákladem je v daném případě také cena znaleckého posudku, protože prodávající reklamaci nevyřídil řádně, a proto bylo nutné vadu doložit znaleckým posudkem, který musela nechat vypracovat spotřebitelka.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.