Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V internetovem obchodu Alza.cz jsem zakoupil 8.2.2018 dron GoPro Karma. Jedna se o vyspely produkt, dron jehoz porizovaci cena byla 27 800 Kc. Pri tretim startu [3. cyklus baterie] dne 9.2.2018 pri letu doslo k udalosti, kdy dron sam od sebe ztratil pripojeni k ovladaci a zacal se nekontrolovatelne vzdalovat. Na informacnim displeji ovladace bylo napsano, ze dron ztratil pripojeni a pokousi se o pristani. Misto pristani se dron vsak nekontrolovatelne zritil. Diky posledni zaznamenane poloze na ovladaci se podarilo dron nalezt, ale byl znacne poskozen. Teto udalosti se nedalo jakoukoliv operaci zabranit. Vyrobce u tohoto typu dronu garantuje [ na svem webu gopro.com tuto vlastnost pristroje popisuje ], ze v pripade ztraty spojeni mezi ovladacem a dronem, dron setrva na miste [na pozici ve vzduchu] a pokusi se o opetovne pripojeni s ovladacem. Pokud nedojde ke opetovnemu spojeni s ovladacem do 10 vterin, dron se ma [ dle tvzeni vyrobce] sam vratit na pozici, ze ktere vzletal a sam bezpecne pristat. To vse automaticky, bez zasahu obsluhy. K vyse popsanemu, vyrobcem garantovanemu a propagovanemu rezimu chovani v teto situaci vsak nedoslo a dron se choval zcela jinak, tedy tak, jako by nebyl vubec vybaven popsanym systemem pro chovani v krizovych situacich. Prave pro tyto vlastnosti jsem si zakoupil tento typ dromu. K prodejci Alza.cz jsem dron donesl dne 9.3.2018, s tim ze jsem zde sepsal reklamacni protokol, kde jsem popsal detailne sistuaci, ke ktere doslo. Naledne, tedy 26.2.2018 jsem obdrzel od prodejce vyjadreni, ze se reklamace zamita. Jako duvod uvedli, ze bzl produkt nespravne pouzivan. S timto stanoviskem nesouhlasim a proto vas zadam o radu jak dale postupovat.
Dron GoPro Karma
Uznani reklamace a vraceni penez.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.