Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
velmi nerad zde podávám stížnost na firmu be2 S.a.r.l., která mi bez jakékoliv odůvodňující informace, smlouvy, proforma faktury či vyrozumění strhla z osobního bankovního účtu částku 2247Kč poté, co jsem si zakoupil zkušební členství na jeden měsíc. Při registraci nebyla o automatickém prodloužení placeného členství ani zmínka. Ve spojitosti s touto skutečnosti a neočekávaným stržením částky 2247Kč jsem tedy z důvodu podezření za zneužití mých platebních údajů ihned svoji platební kartu zablokoval. Členství mi bylo prodlouženo počínaje dnem 17.3 stejně tak, jak bylo provedeno stržení částky z mého účtu.
Písemnou formou jsem tedy podal žádost o odstoupení od smlouvy ten samý den. Protože moje žádost zůstala bez povšimnutí, poslal jsem druhý a následně i třetí e-mail dne 19. a 20.3. se všemi náležitostmi tak, jak údavaly smluvní podmínky. Po uplynutí 3 pracovních dnů (ve výsledku tedy 5 dnů celkem) jsem 21.3. dostal sice odpověď - ale pouze na první e-mail, který nic nevyřešil. Zbylé dva, ve kterých bylo vše opětovně popsáno, zůstaly bez reakce.
Chtěl bych proto moc poprosit o vyřešení této velmi nepříjemné situace.
Preferoval bych řešení smírovou cestou a vzájemnou komunikaci, ale situace se jeví spíše tak, že dlouhé doby reakce "na", či dokonce "za" hranici oněch 3 pracovních dnů je zde úmyslem.
Předem moc děkuji,
S pozdravem
Dalibor Trojan
academic-singles.cz, VIP členství
- Potvrzení o odstoupení od smlouvy
- Vrácení částky 2247Kč
- Smazání všech osobních údajů spojených s moji osobou
- Písemné potvrzení o definitivním smazání dříve uplatněných platebních údajů z důvodu obavy jejich dalšího zneužití. Nepřijde mi normální, aby si každý občan po každé jedné platbě kartou po internetu musel po každé transakci žádat o novou platební kartu, byť jen prevence proti případům zde popsaných.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: ILM3OD45
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles.
Dobrý den,
Po tom, co jsem psal na zákaznický servis e-maily počínaje dnem
17.3., dále 19.3., 20.3. a 2.4,
mi bylo odpovězeno pouze jednou, a to dne 21.3. s tím, že můj profil nebyl nalezen (spárován).
Protože mi zároveň dalo několik dní práce se seznámit s podmínkami VOP společnosti Be2, teprve až v e-mailu ze dne 20.3. jsem poslal v příloze vyplněný formulář s žádostí o odstoupení od smlouvy a ukončení členství se všemi náležitostmi tak, jak si je žádaly VOP. Nastal měsíc ticha a až 17.4. mi přišla odpověď, která bohužel nereflektovala výše uvedené žádosti o ukončení a reklamaci služeb.
Dne 22.4 jsem opět poslal e-mail s odkázáním na dříve podaný formulář o odstoupení od smlouvy. Obdržel jsem odpověď:
Je nám velice líto, ale Vaše žádost o odstoupení od smlouvy nebyla zaslána v rámci ustanovené 14-ti denní lhůty.
Uvědomujeme si však, že si již nepřejete služeb svého VIP/Prémiového členství po vypršení uhrazeného období využívat a tímto Vám potvrzujeme, že prodloužení Vašeho hrazeného členství bylo již zrušené.
Vaše VIP/Prémiové členství vyprší k datu: 17/06/2018 a z Vaší strany již nebudou požadované žádné další poplatky.
Protože jsem žádost ve lhůtě 14 dnů dle platné české legislativy podal včas i přesto, že postup společnost Be2 považuji za podvodný, trval jsem na vrácení odcizené částky, k čemuž se nevyjádřili. Z toho důvodu jsem podal v bance reklamaci na podvodnou karetní transakci. K mému překvapení jsem následující den dostal automaticky generovaný e-mail o uvalení exekuce na mou osobu pod pohrůžkou, nebude li částka opět zaplacena společně s penále 280kč. To potvrdil zákaznický servis další den v e-mailu ze dne 27.4. s informací, že má žádost o zrušení členství, která byla společnosti potvrzená, byla opět stornovaná do té doby, než opětovně zaplatím poplatek včetně všech sankcí. Tento fakt mi přijde za hranicí vydírání. Termín splatnosti mi byl stanoven pod vysokým psychologickým nátlakem do 2.5.2018 a upřímně mám strach, že se z důvodu podvodného jednání společnosti mohu dostat do problémů, kvůli nimž mohu přijít nejen o majetek, ale dostat se do neřešitelných osobních i pracovních problémů nezpůsobených mým zaviněním. Za pomoci Dtestu se mi již zde podařilo navázat alespoň kontakt se společností, za což moc děkuji. Rád bych ale poprosil o pomoc znovu a chtěl bych požádat o radu a nastínění, jak postupovat, jestliže společnost odmítá spolupracovat. Především zda zaplatit, či nezaplatit částku, kterou jsem úspěšně u banky reklamoval. Všechny e-maily mohu v případě potřeby doložit.
Předem mockrát děkuji za pomoc i ochotu.
s pozdravem
Dalibor Trojan
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
K případnému vymáhání částky společností uvádíme, že nemáme zkušenost s jediným případem, v rámci něhož by došlo k tomu, že by společnost uplatnila svůj sporný nárok u soudu. Pokud by si společnost byla svými nároky jistá, jistě by nebyl problém se s nimi obracet na soudy formou návrhů na vydání jednoduchých platebních rozkazů.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.
ID: ILM3OD45
Dobrý den,
pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu - zaslané nejpozději ustanovené 4 dny před realizací prolongace, tj. 13.04.2018,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
reagujete na něco zcela jiného, než je celou dobu diskutováno. Všechny informace včetně několika urgencí byly poslány na zákaznické centrum Vaší společnosti a vše důležité máte popsáno v této diskusi. Pokud jste si ony informace nepřečetli, není chyba na mé straně. Vámi požadovanou částku odmítám zaplatit ze všech dříve uvedených důvodů (nekalé obchodní praktiky, klamání spotřebitele, ignorování e-mailové komunikace ...). Prosím proto laskavě o zrušení Vašich výhružných e-mailů o předání mého případu externí společnosti pro vymáhání dlužných pohledávek a o trvalé ukončení této záležitosti. Děkuji.
ID: ILM3OD45
Dobrý den,
jak uvádíte v rámci komentáře ze dne 30.04.2018: ''Protože jsem žádost ve lhůtě 14 dnů dle platné české legislativy...'' - pokud tudíž došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu - zaslané nejpozději ustanovené 4 dny před realizací prolongace, tj. 13.04.2018,
velice Vám děkujeme.
Dobrý den,
na další diskuse mi bohužel již docházejí síly, protože od začátku vedení sporu se řešení nikam neposunulo. Skrz pracovní vytížení a starosti, kdy se mě tato firma snaží okrást za bílého dne, bych chtěl požádat Dtest o spolupráci. Je možné si objednat (či doporučit) služby zkušeného právníka, který by mi pomohl tuto záležitost nadobro ukončit? Jako běžný spotřebitel nemám takovou právní ochranu jako firma Be2, která z bezmoci spotřebitele úmyslně těží a ničí tak (nejen mě, ale i stovkám lidem) poklidné životy. Stále věřím, že právo je na mé straně. V příloze přidávám veškerou e-mailovou komunikaci mezi mnou a společností, která není zahrnutá v této diskusi. Kvůli výhrůžkám exekuce již nechci brát tuto záležitost na lehkou váhu. Děkuji moc za všechnu pomoc i za všechny reakce.
S pozdravem
Dalibor Trojan
Z komunikace přiložené spotřebitelem vyplývá, že žádal o ukončení smluvního vztahu a automatické prolongace k 17.3.2018, resp. k 19.3.2018. I když využil formulář k odstoupení od smlouvy, tedy formálně nezaslal výpověď, je z jeho jednání přesně patrné, co požaduje.
Co se týče služeb advokáta, zde můžeme spotřebitele akorát navést na vyhledávače - ať už na našich stánkách: https://www.dtest.cz/advokati, nebo při České advokátní komoře: http://vyhledavac.cak.cz/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na její vývoj.
ID:
Dobrý den.
Výpověď Prémiového členství je dle VOP Academic singles potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období - v řešeném případě tudíž nejpozději dne 13.04.2018 (viz prosím také komentáře z 02.05.2018 a 07.05.2018), jelikož prodloužení proběhlo ke dni 17.03.2018 => i zaslání Výpovědi v požadované / platné podobě a s možností dotyčný profil identifikovat (uživatel zaslal žádost z neregistrované emailové adresy bez uvedení registrační adresy a tím možnosti profil identifikovat) by již tedy bylo ke dni prolongace samotné, respektive dva dni po její realizaci, neúčinné,
děkujeme Vám za pochopení.
Dobrý den
bohužel jste opět a znovu neporozuměli dané problematice. Ačkoliv dle Vašich VOP byl poslední termín odstoupení od smlouvy 13.4.2018, mnou podaná stížnost o vysvětlení a odstoupení od smlouvy dne 17.4 (doplněná 20.4.2018) byla podaná včas. Mějte prosím na paměti, že zákony české republiky jsou nadřazené vašim VOP. Ačkoliv je Vaše jednání včetně prolongace právně neobhájitelné a svoji vinu za včasné neukončení služeb neuznávám, navrhuji smírové a férové řešení. Zaplatím přiměřené období, které jsem využíval po datu prolongace až do podání výpovědi, tedy 4 dny (období 17.3-20.3). Poměrná část z 2247Kč za dané období je tedy 97,7kč, které jsem Vám ochoten poslat na účet. Prosím tedy o zaslání faktury.
Děkuji.
S pozdravem
Dalibor Trojan
ID: ILM3OD45
Dobrý den,
dle možnosti prosím specifikujte, na základě čeho tvrdíte následující: ''...odstoupení od smlouvy dne 17.4 (doplněná 20.4.2018) byla podaná včas...'' Mějte přitom prosím na paměti, že se zde jedná o Výpověď prodloužení hrazeného členství, nikoliv o Odstoupení od smlouvy, které by dle platné české legislativy bylo z Vaší strany potřebné zaslat nejpozději 02.03.2018,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
prosím tedy o zaslání faktury (daňového dokladu) za fakturační období 17.3.2018 - 17.6.2018, za které jsem Vám, dle Vašeho názoru, dlužen peníze. Děkuji.
S pozdravem
Dalibor Trojan
ID: ILM3OD45
Dobrý den,
v zájmu vystavení faktury nás prosím kontaktujte přímo: zakaznickyservis@academic-singles.cz,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
Dnešním dnem jsem obdržel upomínkový dopis na dlužnou částku 89,1 EUR od společnosti Intrum, která mi tuto částku účtuje na základě faktury č. 170640693. Tuto fakturu mi společnost Intrum nedodala a žádnou takovou fakturu jsem v současnosti ani v minulosti z Vaší strany žel také nikdy neobdržel - dokonce ani na dvě přímé písemné žádosti. Jedna žádost je veřejně napsaná v předešlém příspěvku, druhá žádost byla zaslána dne 17.5.2018 ma e-mail výše uvedený. Tato žádost zůstala, stejně jako většina ostatní korespondence, ignorována a do dnešního dne jsem žádnou fakturu o údajně dlužné částce neobdržel. Všechny částky byly z mého účtu strženy automaticky a žádný dluh vůči Vaší společnosti tedy nikdy nevzniknul. Můžete mi tedy prosím toto Vaše jednání vysvětlit? Částky a termíny, které jste uvedli, jsou naprosto smyšlené a ničím nepodložené. Napište mi dále laskavě, podle jakého odstavce občanského zákoníku mi účtujete penále. Děkuji.
S přátelským pozdravem
Dalibor Trojan
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.