Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Notebook zakoupený (na IČO) na podnikatelské účely (dle faktury záruka na 36 měsíců) začal po roce projevovat vady s přehříváním, nefunkční wifi, klávesnice, prasklé panty. Reklamace se řešili opravami, a celkem bylo 5 reklamací (pátá byla nyní poslední) a z toho 3x byla reklamace na stejnou vadu.
Při 5. reklamaci jsem chtěl odstoupit od smlouvy (s možností vrácení peněz), ale od CZC mi bylo sděleno, že na to nárok nemám, protože notebook byl používán pro firemní účely a nevztahuje se na mě občanský zákoník ale obchodní.
DELL Latitude
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Je pravdou, že v tomto případě se bude vztah mezi prodejcem a kupujícím řídit obchodním zákoníkem. To ale nevylučuje právo na odstoupení od kupní smlouvy. Občanský zákoník rozlišuje pojmy odstranitelné a neodstranitelné vady. Obchodní zákoník oproti tomu rozlišuje základní pojmy podstatného a nepodstatného porušení smlouvy. Dle § 436 obchodního zákoníku má kupující nárok na vrácení peněz, pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy. Lze dovodit, že vada, která je považována za neodstranitelnou a brání řádnému užívání výrobku by byla považována za podstatné porušení smlouvy.
Dobrý den, pane Orwelle,
podle uvedeného jména se mi nepodařilo dohledat Váš případ. Mohl byste, prosím, uvést některé číslo dokladu (faktura, reklamační protokol) ?
Předem děkuji
Petr Macek
Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.