Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
také mě se stal stejný případ, jak jsem četla z jiných stížností na této stránce. Zaplatila jsem měsíční členství, které jsem si objednala 10.2.2018. Po skončení mnou zaplacených služeb mi společnost Academic Singles strhla z mého účtu cca 2tis. CZK za služby, které jsem si ale dále neobjednala. Pátrala jsem ve smluvních podmínkách kde se píše, že o dalších zpoplatněných službách bude uživatel vyrozuměn. Žádné vyrozumění na můj email jsem neobdržela. Nyní bych ráda zrušila i svůj profil, který je na stránkách stále aktivní, ale bohužel vůbec nevím jak. Prosím jak toto řešit?
Na společnosti jsem již zaslala email o odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, co mi neoprávněně strhli. Zatím bez odpovědi.
Děkuji za pomoc.
Irena
Academic singles - zrušení služeb
vrácení peněz
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: QQJUJE82
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
výpověď měla být z mé strany provedena předem, jak je psáno v podmínkách. Toho jsem si samozřejmě nevšimla. Nicméně taky v podmínkách psali, že o dalším zpoplatnění budu informována. Tak se nestalo. Výpověď jsem poslala následně a žádala o vrácení poměrné části peněz za služby, které již nechci využívat. Toto byla odpověď:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Toto je potvrzení Vaší výpovědi.
Vaše Prémiové členství bude ukončeno dne 11/06/2018.
Vaše Prémiové členství již nebude obnovené a nebudou požadované žádné další platby.
Pokud máte jakékoliv dotazy, neváhejte nás kontaktovat.
Děkujeme Vám za využití našich služeb.
Je možné trvat na vrácení peněz, když služby na dále využívat nechci? O dalších zpoplatnění jsem měla být upozorněna emailem, to se nestalo. Jak dál postupovat?
děkuji Vám za radu.
ID: QQJUJE82
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti opětovně kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles (spolu s přeposláním kopie emailového potvrzení o realizaci úhrady).
Dobrý den,
ano, zaslali mi přílohu o odeslání emailu (údajně 11.2.), kde mě informují o podmínkách a úhradě členství. Je zajímavé, že tento email ke mně nedorazil...chápu, že je těžké toto dokázat.
Je možné, pokud je má smlouva již vypovězená, žádat o úhradu poměrné části peněz zpět na účet?
děkuji
ID: QQJUJE82
Dobrý den.
Realizace Výpovědi Prémiového členství slouží k zastavení jeho prodloužení po vypršení stávajícího Prémiového období, nikoliv k navrácení (části) uhrazeného Prémiového poplatku za stávající členství – viz prosím také Všeobecné obchodní podmínky Academic singles, které jsou našim uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich profilu.
V případě, že jste si své Prémiové členství nepřála prodloužit, bylo toto potřebné včas a řádně vypovědět (tj. zrušit jeho prodloužení),
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den,
me clenstvi bylo zruseno, dostala jsem potvrzeni emailem s tim, ze nebudou uctovany dalsi poplatky. Svuj profil jsem po te smazala.
Dekuji za pomoc.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.