Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22554Upomínka za Poštovné a balné za neobjednanou, nedodanou a ani nepřevzatou zásilku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2018, před 7 lety

Ivan Chlubna

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 26.3.2017 jsme obdželi upomínku 1 GOODSHAVE WOMEN, na 129 Kč za poštovné a balné + 59 kč poplatek z prodlení. Až po chvíli pátrání po internetu jsme zjistili, že by se snad mělo jednat o nějaké holicí žiletky pro ženy. Ani jeden z nás žádnou zásilku od podobné společnosti nepotvrzoval ani neobjednával. Manželka je doma na mateřské dovolené a žádná zásilka žiletek nám nebyla doručena a ani nic podobného jsme nepřebírali.
V upomínce je uvedeno datum vystavení faktury 17.1.2018,Datum splatnosti 23.2.2018, Datum tisku upomínky 15.3.2018 a nějaké číslo předplatného 606703. Nikde není uvedeno žádné datum dodání nebo převzetí údajné zásilky, případně jméno přejímajícího.

Jelikož jsem si nic neobjednali a ani nic neobdrželi a ani nepřevzali, odmítáme takovouto fiktivní pohledávku hradit. Navíc z charakteru upomínky je zřejmé, že se jedná o systém podvodného vymáhání uměle generovaných pohledávek za poštovné, bez prokazatelného dodání. Poraďte prosím jak Postupovat.


Produkt

Pouze dle dodatečně zjištěných internetových informací víme, že se má údajně jednat o žiletky.kt se


Požadované řešení

Chceme se ohradit proti neoprávněné upomínce za platbu za Poštovné a balné + úroky, za neobjednané, nedodané a nepřevzaté zbož. Neobdrželi jsme ani žádnou předchozí fakturu, ke které by se měla upomínka vztahovat. Neobjednávali jsme ani žádné předplatné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2018 08:48, před 7 lety

Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej holících strojků a dodávání břitů rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko. Společnost Mylando AG sice uvádí následující adresu: Mylando AG, PO Box 66, 1620 AB Hoorn, Nizozemsko, ovšem požadavek po spotřebitelích, aby doručovali do ciziny, je nepřiměřený. Odstoupení od smlouvy (popřípadě výpověď smlouvy) může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Mylando AG / Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Pokud však spotřebitel souhlasil při telefonickém hovoru se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností dle obchodních podmínek smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží. Když balíček přijde, je třeba jej převzít, rozbalit, vyndat z něj faktury a zboží samotné nerozbalené zaslat zpátky společně s odstoupením od kupní smlouvy. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení. Odstoupit od smlouvy doporučujeme prokazatelně, nejlépe prostřednictvím dopisu s dodejkou.

Pokud již uplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží, pak je nezbytné smlouvu vypovědět. Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.

Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.

Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 14:57, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.