Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jako spotřebitel jsem s CZC uzavřel dne 11.1.2016 kupní smlouvu na prodej dvou věcí.
Dne 5.1.2018 jsem CZC u věci "notebook" v záruční době vytkl vadu, tuto první reklamaci mi uznali a vyřídili výměnou základní desky dne 25.1.2018.
I po vyřízení této reklamace však notebook vykazoval stejné projevy vady, proto jsem po CZC dne 13.2.2018 požadoval opětovnou opravu notebooku. Tuto druhou reklamaci mi však dne 21.2.2018 odmítli uznat s odůvodněním, že „produkt je již po záruce“.
Dne 27.2.2018 jsem s tímto vůči CZC vyslovil písemný nesouhlas, protože jsem přesvědčen o tom, že záruční doba notebooku by uplynula nebýt druhé reklamce) až dne 20.2.2018.
Dle § 1922 odst. 2 občanského zákoníku (OZ) „Vytkl-li nabyvatel zciziteli vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nabyvatel nemůže vadný předmět užívat.“
Záruční doba tedy od 5.1.2018 (což bylo 6 dnů před koncem záruční doby) do 25.1.2018 neběžela.
V Obchodních podmínkách CZC (dále jen OP), které mi při koupi zaslali, a které jsou tedy platné pro předmětnou kupní smlouvu, je v části „Vyřízení reklamace“ obsaženo toto ujednání: „Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.“
Vyřízení reklamce č.1 trvalo 20 dnů (od 5.1.2018 do 25.1.2018).
Z výše uvedeného tedy plyne, že:
a) záruční doba notebooku začala ze zákona znovu běžet 25.1.2018, a uplynula by dne 31.1.2018
b) v důsledku ujednání OP se ale prodloužila o 20 dnů, tedy by uplynula až 20.2.2018
Jinak řečeno, reklamace č.2 ze dne 13.2.2018 tedy byla včasná / učiněná v záruční době, a CZC byli povinni ji včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Toto neučinili, porušili tak svoji zákonnou povinnost (§ 19 odst. 2 zákona na ochranu spotřebitele), a současně se tím dopustili podstatného porušení kupní smlouvy, a to i přesto, že jsem je na jejich vadné posouzení záruční doby písemně upozornil.
Nehledě k výše uvedenému byli v CZC povinni se reklamací č.2 zabývat a notebook mi opravit, protože za vady CZC odpovídá i z těchto důvodů:
1) v případě vyměněné součástky běží nová záruční doba této součástky (§ 2165 a § 2169 OZ) – jde o převzetí nové součástky (není možné, aby neodpovídali za součástku, kterou mi nově do notebooku vloží)
2) 2 roky mi CZC ze zákona odpovídá za vadně provedenou opravu (§ 2618 OZ)
Protože CZC kupní smlouvu podstatně porušila, odstoupil jsem od ní písemně dne 16.3.2018 a pak i elektronicky dne 18.3.2018.
CZC jsem sdělil číslo účtu pro vrácení kupní ceny po zrušení kupní smlouvy.
Do dnešního dne mne však po odstoupení nikdo z CZC nekontaktoval a kupní cenu mi nevrátili.
1) 2v1 Lenovo IdeaPad YOGA 900-13ISK (dále také jen „notebook“) 2) SOFT Microsoft Office 2016 (dále také jen „MS Office“)
Chci vrátit kupní cenu po odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Z výše uvedeným výkladem spotřebitele se ztotožňuje - společnost tedy dle našeho názoru byla povinna se reklamaci zabývat a vyřídit ji ve lhůtě 30 dnů, kterou k vyřízení reklamaci stanoví § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Jelikož se tak nestalo, došlo k marnému uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, které se považuje za podstatné porušení smlouvy, na základě čehož vzniklo dle § 2002 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.