Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#22566Neuznaná reklamce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2018, před 7 lety

Martin Šmerda

Znění stížnosti

Jako spotřebitel jsem s CZC uzavřel dne 11.1.2016 kupní smlouvu na prodej dvou věcí.

Dne 5.1.2018 jsem CZC u věci "notebook" v záruční době vytkl vadu, tuto první reklamaci mi uznali a vyřídili výměnou základní desky dne 25.1.2018.
I po vyřízení této reklamace však notebook vykazoval stejné projevy vady, proto jsem po CZC dne 13.2.2018 požadoval opětovnou opravu notebooku. Tuto druhou reklamaci mi však dne 21.2.2018 odmítli uznat s odůvodněním, že „produkt je již po záruce“.

Dne 27.2.2018 jsem s tímto vůči CZC vyslovil písemný nesouhlas, protože jsem přesvědčen o tom, že záruční doba notebooku by uplynula nebýt druhé reklamce) až dne 20.2.2018.

Dle § 1922 odst. 2 občanského zákoníku (OZ) „Vytkl-li nabyvatel zciziteli vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nabyvatel nemůže vadný předmět užívat.“

Záruční doba tedy od 5.1.2018 (což bylo 6 dnů před koncem záruční doby) do 25.1.2018 neběžela.

V Obchodních podmínkách CZC (dále jen OP), které mi při koupi zaslali, a které jsou tedy platné pro předmětnou kupní smlouvu, je v části „Vyřízení reklamace“ obsaženo toto ujednání: „Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.“
Vyřízení reklamce č.1 trvalo 20 dnů (od 5.1.2018 do 25.1.2018).

Z výše uvedeného tedy plyne, že:

a) záruční doba notebooku začala ze zákona znovu běžet 25.1.2018, a uplynula by dne 31.1.2018
b) v důsledku ujednání OP se ale prodloužila o 20 dnů, tedy by uplynula až 20.2.2018

Jinak řečeno, reklamace č.2 ze dne 13.2.2018 tedy byla včasná / učiněná v záruční době, a CZC byli povinni ji včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Toto neučinili, porušili tak svoji zákonnou povinnost (§ 19 odst. 2 zákona na ochranu spotřebitele), a současně se tím dopustili podstatného porušení kupní smlouvy, a to i přesto, že jsem je na jejich vadné posouzení záruční doby písemně upozornil.

Nehledě k výše uvedenému byli v CZC povinni se reklamací č.2 zabývat a notebook mi opravit, protože za vady CZC odpovídá i z těchto důvodů:

1) v případě vyměněné součástky běží nová záruční doba této součástky (§ 2165 a § 2169 OZ) – jde o převzetí nové součástky (není možné, aby neodpovídali za součástku, kterou mi nově do notebooku vloží)

2) 2 roky mi CZC ze zákona odpovídá za vadně provedenou opravu (§ 2618 OZ)

Protože CZC kupní smlouvu podstatně porušila, odstoupil jsem od ní písemně dne 16.3.2018 a pak i elektronicky dne 18.3.2018.
CZC jsem sdělil číslo účtu pro vrácení kupní ceny po zrušení kupní smlouvy.
Do dnešního dne mne však po odstoupení nikdo z CZC nekontaktoval a kupní cenu mi nevrátili.


Produkt

1) 2v1 Lenovo IdeaPad YOGA 900-13ISK (dále také jen „notebook“) 2) SOFT Microsoft Office 2016 (dále také jen „MS Office“)


Požadované řešení

Chci vrátit kupní cenu po odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2018 13:12, před 7 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 12:38, před 6 lety

Z výše uvedeným výkladem spotřebitele se ztotožňuje - společnost tedy dle našeho názoru byla povinna se reklamaci zabývat a vyřídit ji ve lhůtě 30 dnů, kterou k vyřízení reklamaci stanoví § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Jelikož se tak nestalo, došlo k marnému uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, které se považuje za podstatné porušení smlouvy, na základě čehož vzniklo dle § 2002 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.