Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, bohužel jsem se nechala nachytat nekalými praktikami této společnosti. Zaplatila jsem 149 Kč zkušební za měsíc seznamky. Po necelém měsíci se společnost pokusila mi strhnout prostřednictvím údajů z jednorázové platby kartou přes internet další částku 2247, která ale naštěstí nebyla realizována kvůli mnou nepovolené vyšší částce. Hned jsem na zákaznickou linku společnosti napsala, že vypovídám smlouvu a nepřeji si další strhávání peněz, kartu u mé banky zablokovala a nechala zrušit. Večer mi přišel mail-na který nešlo odpovědět-s upomínkou o zaplacení ještě navýšené částky s oddůvodněním, že jsem zaplacením první částky souhlasila s automatickým prodlužováním a výhružkou dalšího vymáhání. Žádám vás o pomoc. Děkuji Dagmar Rajchertová
Okamžité zrušení členství a vymazání profilu a nevymáhání částky 2530 Kč celkem a jakýchkoli dalších částek.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID:
Dobrý den.
Platba dlužného poplatku byla již přijatá a zaevidovaná.
Automatická prolongace Vašeho VIP statusu byla zrušena. Vaše VIP členství již nebude automaticky prodloužené.
Pokud si budete přát svůj profil definitivně smazat, učiňte tak prosím prostřednictvím následujícího postupu (respektive v dané souvislosti kontaktujte naše Zákaznické centrum):
Svůj profil můžete smazat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie a pak na možnost "Nastavení". V sekci "Vaše členství" zvolte možnost "Smazat můj profil".
Děkuji velmi za prošetření. Částku jsem ale raději zaplatila, společnost mě neustále bombardovala maily o dlužné částce etc.Smířila jsem se s tím, že jsem "naletěla " nekalým praktikám této firmy. Při registraci se musí potvrdit souhlas s podmínkami, jinak systém nepustí k dalším krokům. Toho společnost ve svůj prospěch využívá. Myslím si, že by měl být v naší republice spotřebitel chráněn před takovými praktikami některých firem a těm by se měla udělit vysoká pokuta nebo jim znemožnit podnikání na našem trhu-i pod jiným názvem(be2-Academics singels). To se bohužel neděje, a proto napálených jako já je jistě mnoho.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.
Hodnocení: