Společnost


Manová Jana, Mgr.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#2258Prodejce nekomunikuje na žádost o vrácení částky za nutné náklady při uznané reklamaci.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2014, před 11 lety

Pavel Vaniš

Znění stížnosti

Datum: 3. 1. 2014
Předmět: Re: Faktura 132580

Objednal jsem :
21 redukční ventil ŠIKMY se sítkem (5334) - 3/4"
poslali jste mi:
Regulátor tlaku vody 3/4" art.142 Eurobrass Malgorani
Tento nemohu pro nedostatek místa použít.
Jsem invalidní důchodce po onkologické operaci a každá platba navíc, je pro mne zatěžující.
Prosím navrhněte způsob, jak tuto nepříjmenou situaci řešit.
S pozdravem Pavel
Vzhledem k tomu, že jste mi dosud nenavrhli způsob, jak vyřešit vaši chybu.
Podávám reklamaci na dodané zboží.
V zákonné lhůtě zboží vracím a požaduji náhradu podle zákona.

Hodnota dle faktury č 132580 857,- Kč
Poštovné + nezbytné výlohy 150,- Kč.

Odpověď :
Zdravím, bereme na vědomí.
Vrátit platbu za zboží chcete na adresu nebo na ůčet?
Mgr.Jana Manová

Zboží jsem vrátil i se šroubením, které jsem si neobjednal a které nebylo účtované.
Prodejce vrátil poze částku podle faktury 857,- Kč
Můj požadavek na náhrdu nutných výdajů při reklamaci podle zákona § 598 prodejce nechce uznat i když jsem zboží vracel jako reklamaci na vady zboží s udáním důvodu. Toto vrácení zboží považuje za vrácení zboží do 14.dnů a dále se mnou už nekomunikuje.


Produkt

objednal jsem 21 redukční ventil ŠIKMY se sítkem (5334) - 3/4" poslali mi: Regulátor tlaku vody 3/4" art.142 Eurobrass Malgorani


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jsem vrátil zboží, které jsem ani neměl zaúčtované, čekal jsem omluvu za chybu prodejce a úhradu nutných výdajů, které jsem měl při řešení mé reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2014 15:57, před 11 lety

V tomto případě záleží, jak bylo formulováno odstoupení či reklamace. Dle informací poskytnutých spotřebitelem byla podána reklamace - neodpovídající jakost při převzetí a tím, že obchodník udělal chybu by neměla spotřebiteli vznikat škoda.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2014 09:08, před 11 lety

Dobrý den, dne v příloze zasíláme zmíněnou fakturu č. 140580 z prosince 2013. Zákazníkovi byla zaslána celá částka 857Kč (včetně dopravného 150kč). Objednávka byla uskutečněna zákazníkem přes e-shop v prosinci 2013 a námi vyřízena též v prosinci 2013.Dle našeho názoru se reklamaci řídí ustanoveními výše zmíněného roku. V zákonném termínu byla vrácena celá částka zákazníkovi i s fakturovaným dopravným.

S pozdravem Ing.Man

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.3.2014 09:59, před 11 lety


Pavel Vaniš

Dobrý den,
pan ing. Man uznal reklamaci ale odvolává se na rok 2013.
V tomto roce platilo a nadále platí:
Podle § 598 Občanského zákoníku má zákazník právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Typicky jde o náklady na dopravu, ale také třeba o poštovné,cesta na poštu, telefonní poplatky a pod.
Vzhledem k tomu, že jsem od počátku uplatňoval reklamaci na vady, musí společnost Man postupovat podle § 598 a uhradit požadovanou částku 150,- Kč.
V opačném případě bych se musel obráti na soud, vzhledem k tomu, že jsem společnost požádal o smír, na který nereagovala. Soud v těchto případech přistupuje k spotřebiteli jako ke slabší straně a nebude požadovat na spotřebiteli náklady soudu.

S pozdravem Pavel Vaniš

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2014 16:14, před 11 lety

Platí, že:
V případě odstoupení se vrací spotřebiteli všechny uhrazené finanční částky a cestu zboží zpět k prodejci hradí on.
V případě reklamace/rozporu s kupní smlouvou má nárok na proplacení nákladů spojených s reklamací, tedy i cestu zpět k prodejci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2014 18:32, před 11 lety

Dobrý den, pokud uznáme , že se jedná o náhradu nutných nákladů na reklamaci, resp.v tomto konkrétním případě odpovědnosti za vadu, jsme ochotni uznat zákazníkovi pouze nezbytné náklady . Vyčíslil je částkou 150kč, kdy není rozepsáno, jak se k této částce dostal.
S pozdravem Ing.Man

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.3.2014 19:43, před 11 lety


Pavel Vaniš

Dobrý den,
moc děkuji dTestu za pomoc.
Společnosti MAN, jsem už 13.1.2014 poslal žádost (viz příloha), kde jsou vyčíslené a doložené náklady, které jsem měl s předmětnou reklamací. Společnost nereagovala.

S pozdravemn
Pavel Vaniš

Reakce společnosti

Publikováno
28.3.2014 16:05, před 11 lety

Zdravím, OK, souhlasím. V příštím týdnu pošleme 150Kč na adresu zákazníka.
Ing. Man

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.3.2014 18:38, před 11 lety


Pavel Vaniš

Hodnocení:

Komentář: Věřím, že manželé Manovi mají hodně práce při zajišťování zboží pro spotřebitele a že tento případ jim umožnil lépe se seznámit s předmětným paragrafem. Ještě jednou děkuji dTestu.