Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Datum: 3. 1. 2014
Předmět: Re: Faktura 132580
Objednal jsem :
21 redukční ventil ŠIKMY se sítkem (5334) - 3/4"
poslali jste mi:
Regulátor tlaku vody 3/4" art.142 Eurobrass Malgorani
Tento nemohu pro nedostatek místa použít.
Jsem invalidní důchodce po onkologické operaci a každá platba navíc, je pro mne zatěžující.
Prosím navrhněte způsob, jak tuto nepříjmenou situaci řešit.
S pozdravem Pavel
Vzhledem k tomu, že jste mi dosud nenavrhli způsob, jak vyřešit vaši chybu.
Podávám reklamaci na dodané zboží.
V zákonné lhůtě zboží vracím a požaduji náhradu podle zákona.
Hodnota dle faktury č 132580 857,- Kč
Poštovné + nezbytné výlohy 150,- Kč.
Odpověď :
Zdravím, bereme na vědomí.
Vrátit platbu za zboží chcete na adresu nebo na ůčet?
Mgr.Jana Manová
Zboží jsem vrátil i se šroubením, které jsem si neobjednal a které nebylo účtované.
Prodejce vrátil poze částku podle faktury 857,- Kč
Můj požadavek na náhrdu nutných výdajů při reklamaci podle zákona § 598 prodejce nechce uznat i když jsem zboží vracel jako reklamaci na vady zboží s udáním důvodu. Toto vrácení zboží považuje za vrácení zboží do 14.dnů a dále se mnou už nekomunikuje.
objednal jsem 21 redukční ventil ŠIKMY se sítkem (5334) - 3/4" poslali mi: Regulátor tlaku vody 3/4" art.142 Eurobrass Malgorani
Vzhledem k tomu, že jsem vrátil zboží, které jsem ani neměl zaúčtované, čekal jsem omluvu za chybu prodejce a úhradu nutných výdajů, které jsem měl při řešení mé reklamace.
|
Tweet |
V tomto případě záleží, jak bylo formulováno odstoupení či reklamace. Dle informací poskytnutých spotřebitelem byla podána reklamace - neodpovídající jakost při převzetí a tím, že obchodník udělal chybu by neměla spotřebiteli vznikat škoda.
Dobrý den, dne v příloze zasíláme zmíněnou fakturu č. 140580 z prosince 2013. Zákazníkovi byla zaslána celá částka 857Kč (včetně dopravného 150kč). Objednávka byla uskutečněna zákazníkem přes e-shop v prosinci 2013 a námi vyřízena též v prosinci 2013.Dle našeho názoru se reklamaci řídí ustanoveními výše zmíněného roku. V zákonném termínu byla vrácena celá částka zákazníkovi i s fakturovaným dopravným.
S pozdravem Ing.Man
Dobrý den,
pan ing. Man uznal reklamaci ale odvolává se na rok 2013.
V tomto roce platilo a nadále platí:
Podle § 598 Občanského zákoníku má zákazník právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Typicky jde o náklady na dopravu, ale také třeba o poštovné,cesta na poštu, telefonní poplatky a pod.
Vzhledem k tomu, že jsem od počátku uplatňoval reklamaci na vady, musí společnost Man postupovat podle § 598 a uhradit požadovanou částku 150,- Kč.
V opačném případě bych se musel obráti na soud, vzhledem k tomu, že jsem společnost požádal o smír, na který nereagovala. Soud v těchto případech přistupuje k spotřebiteli jako ke slabší straně a nebude požadovat na spotřebiteli náklady soudu.
S pozdravem Pavel Vaniš
Platí, že:
V případě odstoupení se vrací spotřebiteli všechny uhrazené finanční částky a cestu zboží zpět k prodejci hradí on.
V případě reklamace/rozporu s kupní smlouvou má nárok na proplacení nákladů spojených s reklamací, tedy i cestu zpět k prodejci.
Dobrý den, pokud uznáme , že se jedná o náhradu nutných nákladů na reklamaci, resp.v tomto konkrétním případě odpovědnosti za vadu, jsme ochotni uznat zákazníkovi pouze nezbytné náklady . Vyčíslil je částkou 150kč, kdy není rozepsáno, jak se k této částce dostal.
S pozdravem Ing.Man
Dobrý den,
moc děkuji dTestu za pomoc.
Společnosti MAN, jsem už 13.1.2014 poslal žádost (viz příloha), kde jsou vyčíslené a doložené náklady, které jsem měl s předmětnou reklamací. Společnost nereagovala.
S pozdravemn
Pavel Vaniš
Zdravím, OK, souhlasím. V příštím týdnu pošleme 150Kč na adresu zákazníka.
Ing. Man
Hodnocení:
Komentář: Věřím, že manželé Manovi mají hodně práce při zajišťování zboží pro spotřebitele a že tento případ jim umožnil lépe se seznámit s předmětným paragrafem. Ještě jednou děkuji dTestu.