Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V květnu 2017 jsem zakoupila v internetovém obchodě Plaza24 rychlovarnou konvici. Konvice přestala fungovat, 25.1.2017 jsem ji do obchodu přinesla k reklamaci. Nedostala jsem ovšem žádné vyjádření, nyní je to již 2 měsíce. Obchod (adresa Na Pankráci 1003/53, Praha 4) je nyní zavřený, telefon (223 007 007) nikdo nebere, e-maily (poslané na obchod@plaza24.cz) se mi vrací zpět.
Rychlovarná konvice Concept RK4060
Vrácení peněz za zboží.
|
Tweet |
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
K vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla jeho reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Prodávající tedy musí spotřebitele informovat, že jeho reklamace byla vyřízena.
I po zániku živnostenského oprávnění musí osoba dříve provozující živnost vypořádat případné závazky (např. právě ohledně reklamací). Za tím účelem má podnikatel v § 31 odst. 16 zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, vymezenou povinnost nejpozději ke dni ukončení činnosti v provozovně oznámit živnostenskému úřadu, na jaké adrese lze vypořádat jeho případné závazky. Podnikatel je povinen ohlásit i každou změnu této adresy po dobu 4 let ode dne ukončení činnosti v provozovně. Doporučujeme si tedy u příslušného živnostenského úřadu ověřit adresu pro vypořádání závazků a na ni zaslat dostoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.