Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 24 |
Dobrý den, dnes 18.3.2018 jsme zakoupili u prodejce na pražské pobočce vozidlo Škoda Octavia 1.4 TSi DSG. Vozidlo bylo prodejcem deklarováno jako sice havarované, nicméně zástupce prodejce (prodejní technik společnosti) Pavel Šporek nám před koupí tvrdil, že vozidlo bylo pouze lakováno na zadní levé straně vozu! Pro vozidlo jsme se rozhodli rovněž z důvodu deklarované platné STK/EZ do roku 01/2020. Přece jen to má cosi vypovídat o stavu vozidla. Při prvním užití vozidla (pozn. nájezd cca 50 km)
se z výfukového systému bohužel začali dostávat černé mikročástice v
obrovském množství, na základě toho jsem vůz nechal zkontrolovat na
oficiální stanici Dekry - měření emisí, kde jsem obdržel protokol o tom,
že vozidlo je nezpůsobilé k provozu a nevyhovělo v testu měření. Toto mě velmi překvapilo (když STK/EZ prováděli AAA v Chomutově dne 30.1.2018, ergo necelé 2 měsíce před prodejem!). Vozidlo bylo na základě testů emisí zkontrolováno rovněž v AS Škoda, kde mi sdělili, že takový výsledek měření indikuje závážnější poruchu motoru a co víc, při bližším zkoumání zjistil servis rozsáhlé karosářské a lakovací práce prakticky na všech stranách vozidla a rovněž nadměrnou korozi celé podvozkové části. Lze tedy
říci, že prodejce prodal vozidlo o němž v době prodeje věděl, že je
kompletně havarováno na všech stranách, rovněž deklaroval platnou
stk (která má vypovídat o vyhovujícím stavu vozu pro provoz) a
neupozornil na vadu v min. výfukovém systému, ne-li v celém motoru - tzn. SKRYTOU VADU! Z tohoto důvodu jsem požadoval na prodejci odstoupení od smlouvy dle čemuž prodejce nevyhověl (ani na úrovni jakéhosi ombudsmana, který má spory urovnávat). Věc jsem předal právníkovi k posouzení, přičemž dle jeho názoru se jedná o flagrantní porušení některých ujednání zák.č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku a takovou věc lze řešit i dle § 2106 NOZ, tj. odstoupením od smlouvy. To ale prodejce odmítá!
Škoda Octavia II Combi (facelift) 1.4 TSi, AP DSG, RV 2010, země původu ND. Najeto: 113.500 km.
Jak jsem již navrhoval prodejci:
1) Odstoupení od smlouvy nebo
2) Slevu na vozidlo ve výši opravy a konečně
3) Odstranění závady na vozidle ze strany prodejce
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Hrabáková,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.