Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
“Dobrý den, pan Škvor nám prováděl pozáruční servis myčky. Naúčtoval si výměnu vadného dílu za nový. Po pár měsících se vada opět projevila, ale pan Škvor už pouze telefonicky sliboval že díl vymění za nový, ale nechápala jsem proč, když při výměně tvrdil že tam nový díl již dal a zároveň si ho nechal i zaplatit. Poté mi tvrdil, že na nový díl je záruka pouze 6 měsíců a nebo že mi firma kde to objednal peníze nevrátí, jelikož je nevrací a dá mi nový díl. Jenomže mi myčka je nevratně poškozená. Následně již nebere telefon. Když mu zavolám z jiného telefonu, tak slíbí že přijde a budeme to řešit a opět se nic neděje,nedostaví se a volání z daného telefonu pak také nezvedá.”
myčka zanussi DE 6744
Představovala bych si, že pan Škvor by měl vrátit peníze keré si naučtoval za opravu čerpadla do myčky,jelikož mu nepatří, myčka nefunguje.
|
Tweet |
Placená oprava je smlouvou o dílo, u které její zhotovitel odpovídá za vady po dobu 2 let od převzetí díla, dle § 2618 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vadné provedení opravy je spotřebitel oprávněn reklamovat a žádat bezplatnou nápravu v zákonné době maximálně 30 dní.
Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že na tuto věc se uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitelka dvouletou lhůtu od zakoupení zboží k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady. Není-li to možné, může požadovat dodání nové věci nebo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitelka právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Spotřebitelka tak může učinit sama a nemusí být zastoupena právním zástupcem.
Podnikatel byl o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.