Společnost


TERAE BUSINESS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:189
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

47%
53%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#22617Nevrácení peněz po řádném stornu objednávky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2018, před 7 lety

Václav Jireš

Znění stížnosti

Dne 29.10.2017 jsem si objednal z webových stránek https://www.androidlevne.cz/ telefon Lenovo K3 a zaplatil převodem na jejich účet 3.499, Kč. Potvrzení o přijetí platby mi přišlo e-mailem 30.10.2017 - Číslo objednávky: 22558745. Po několika týdnech nedodání mi bylo řečeno, že telefon se již nevyrábí. Objednal jsem si tedy Lenovo novějšího typu ze stejných stránek, ale ani to mi nebylo dodáno. 12.2.2018 jsem tedy objednávku stornoval a požadoval vrácení peněz. Dne 9.3.2018 jsem na adresu společnosti poslal doporučeným dopisem předžalobní výzvu dle vámi uvedeného vzoru. Lhůta na vrácení peněz tedy již uplynula. Pan Ohanka sice komunikuje a ptá se, zda mi peníze dorazily, ale peníze k dnešnímu dni (30.3.2018) stále nemám.


Produkt

Mobilní telefon Lenovo K3 Note LTE.


Požadované řešení

Vrácení peněz - 3.499,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2018 13:16, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.4.2018 14:54, před 7 lety

Zákazníkovi byla na jeho žádost vrácena uhrazená částka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2018 17:47, před 7 lety

Na základě vyjádření společnosti žádáme spotřebitele o potvrzení vrácení částky, a pokud se tak stalo, také o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.4.2018 14:22, před 7 lety


Václav Jireš

Hodnocení:

Komentář: Dodnes mají na e-shopu mobily, které nejsou schopni dodat (asi se už nevyrábějí). To byl můj případ - 1. model nedodali, po změně na novější také nedodali a po stornu jsem čekal na peníze víc než 2 měsíce. Celkem měl pan Ohanka moje peníze 5 a půl měsíce. V poště mám v této věci 72 e-mailů. Nedoporučuji nikomu, aby toto podstupoval. Bez pomoci dTestu bych se vrácení asi nikdy nedočkal.