Počet nahlášených stížností: | 257 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 22 |
Jedná se o DVD přehrávač Orava, zakoupen k vánocům pro rodiče, po vybalení dárku vyzkoušen, bohužel nefunguje u USB výběr jednotlivých filmů, vždy naskočí pouze nabídka filmů, ale než stačíte vybrat, tak naskočí hned první film.Dále ovladač velice špatně reaguje, tlačítka se musí silou mačkat a mířit ovladačem přímo na jedno místo přístroje a být s ovladačem maximálně do metru od přístroje, jinak nefunguje.Po Vánocích předáno do Datartu, zaslali na reklamaci, tu uznali a napsali, že byly vyměněna základní deska, jestli v přehrávači nebo ovladači, to uvedeno nebylo, po vyzvednutí zjištěny ty samé závady, znovu posláno na reklamaci, neuznána, závada se neprojevila, nepřevzala jsem a nechala vyzkoušet přístroj pracovníky Datartu, konstatovali, že poslat zpět, že nefunguje jak má, reklamace opět neuznána, závada se neprojevila, postupujte podle návodu, v Datartu řekli, že víc mi neporadí, odnesla jsem přístroj tedy domů a prostě je to pořád stejné, takže mám výrobek, na kterém si rodiče nepustili ještě ani jeden film a je mi kničemu
Orava DVD player DVD-403
Buď tedy vyměnit zboží, klidně za dražší, s tím, že rozdíl v ceně si doplatím, nebo vrátit peníze a koupím si jiný výrobek
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v případě, že se na zboží vyskytne větší počet vad najednou nebo se vada po opravě opakovaně vrací. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat. Vedle vrácení peněz může spotřebitel požadovat i dodání nové věci nebo výměnu jen její součásti, ale také nechat vadu či vady odstranit znovu opravou. Důvodem k odstoupení od smlouvy je dle ustálené judikatury třetí výskyt stejné vady po opravě nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady.
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.