Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.2.2014. jsme zakoupily reproduktory k PC u společnosti Planeo elektro v Sokolově.Po dvou dnech nám přestal hrát jeden reproduktor.Reklamace nám nebyla uznána,pouze nám byla nabídnuta oprava s 30 denní čekací lhůtou.
Petra Štenglová Sokolov
REPRO USB SONIC MOBIL 80 HAMA
Výměna zboží
|
Tweet |
V tomto případě se jednalo o uplatnění reklamace z důvodu nedodržení jakosti při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku. Dle tohoto ustanovení je na prodejci, aby prokázal, že vada na výrobku nebyla již v době prodeje.
Zároveň v případě zamítnutí je prodejce povinný dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele řádně takové zamítnutí odůvodnit. Pokud kupující nesouhlasí s odůvodněním zamítnutí reklamace, má možnost kontaktovat vhodného znalce, který by vadu posoudil a rozporoval tak stanovisko prodejce. Pokud by byl znalecký posudek ve prospěch kupujícího, má nárok na proplacení nákladů s ním spojených jako nákladů nutných k uplatnění reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Doposud však neprojevila svůj zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.