Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.8.2017 jsem byl kontaktován zástupcem firmy ENVONA.Jsem důchodce 70 let.Zástupce mi nabídl sehnání levnějšího dodavatele el.a plynu.Přihlášku jsem podepsal v domění,že budu informován o dodavateli.Jestliže s ním budu souhlasit,tak podám info.se souhlasem.Text přihlášky jsem nečetl,protože jsem měl před operací šedého zákalu(operace byla provedena v listopadu 2017)
V prosinci 2017 mi přišla závazná smlouvas firmou Maxim Energi,kterou jsem vypověděl.Tato výpověď byla akceptována.26.02.2018 jsem poslal doporučeně výpověď firmě ENVONA.Koncem března mě přišel dopis od f.ENVONA,kde požadují
zaplacení pokuty 3000 Kč za maření plnění přihlášky.Dále mě upozorňují,že
smluvní vztah založený přihláškou nadále trvá.To znamená,že po dobu trvání
přihlášky tj.2 roky,mě mohou nabídnout třeba 10 dodavatelů a při odmítnutí zaplatit pokutu f.ENVONA a také odmítnutému dodavateli.
Chci se v co nejkratším termínu zbavit f.ENVONA.Nechci už žádné nabídky a pokuty.Je mě 70 roků a už mít klid od f.ENVONA.Za 27 podaných stížností na dTest by se měli stydět a ne se chlubit jak jsou výborní.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej. Byl-li zákaz podomního prodeje porušen, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.