Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace zájezdu na Korfu, hotel ATHINA, ST. STEFANOS
Zakoupili jsme u CK Travel 2002 rekreaci na Korfu v září 2017 v ST.Stefanos hotel Athina.
Po příjezdu jsme zjistili, že se skutečnost trochu liší od představ, které jsme si udělali na základě předběžných údajů a fotografií v nabídce zájezdu.
První nepříjemný pocit jsme získali ihned po vstupu do pokoje. Zatuchlý vzduch a zápach kanalizace. Ihned jsme požádali recepční o výměnu pokoje. Vrátila se za chvíli se sprejem, kterým navoněla koupelnu a řekla, že bohužel jiný pokoj nemá. Máme to prý řešit s delegátkou. Té jsme své připomínky druhý den na plánované schůzce sdělili. Byly tam i další nepříjemné věci: Jediná možnost jak větrat, bylo otevřít velké dveře bez možnosti aretace. Ty vedly na balkon ( s nízkým zábradlím), který měl úroveň podlahy pod úrovní okolního trávníku. Takže kdokoli cizí, člověk nebo zvíře nás mohlo v noci překvapit. Přes den po odchodu z pokoje se tedy také větrat nedalo.
Delegátka se nad naší stížností podivila a výměnu pokoje zamítla, na naší žádost jsme sepsali reklamační protokol.
Když se k nám připojil soused z vedlejšího pokoje, že má ve své koupelně plíseň, tak na to reagovala slovy „ No a teď si najednou budete všichni stěžovat….“
Před sepsáním protokolu šla jednat s recepční, která nám asi po dvou hodinách nabídla pokoj, který měl stejné problémy s větráním - s aretací okna - a byl ještě více pod úrovní okolního terénu. Takže jsme ho odmítli.
A potom jsme až do konce zájezdu čekali, kdy se kdo ozve a bude situaci řešit. Nestalo se nic……………A shodou okolností v „podpalubí“ byli ubytováni všichni z České republiky.
Musíme se přiznat, že pokud by nabízený zájezd byl pravdivě inzerován - Pokoj s podlahou pod úrovní okolního terénu s výhledem na hučící čističku, ke které vede odpadní kanál, s omezenou možností větrat…. – tak by naše volba rekreace asi byla jiná. Na internetových stránkách cestovní kanceláře Travel 2002 není jediná fotografie, která by dotčenou část hotelu zobrazovala.
CK Travel 2002 odmítla tuto reklamaci jako neopodstatněnou.
Pravdivá prezentace hotelu na internetových stránkách CK, včetně jedné fotografie, která bude ukazovat skutečné umístění pokojů, které jsou pro turisty z České republiky hotelem "rezervovány". Pro nás finanční kompenzaci ve výši 10% z ceny zájezdu.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady a vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkoval.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se svého práva soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost TRAVEL 2002, spol. s r.o. se rozhodla nevyužít možnosti řešení sporů přes veřejný portál vasestiznosti.cz a informovala nás, že vyjádření zaslané klientům je neměnné. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.