Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V Roce 2015 jsem zakoupila hlubokou korbu Baby jogger delux. První reklamace nám byla uznana, vymena pridrená latka. Při druhé reklamaci v roce 2016 jsem dostala uplně novou korbu baby jogger delux. Pri dodání nového kusu jsem se ptala emailem jaké je záruka na novou korbu. Bylo mi odpověděno že klasicky dva roky. Tudiz jsem pocitala s dvou letou zarukou. Letos v březnu jsem sla reklamovat korbu potreti opet ze stejnou zavadou jako při všech reklamacich. Obchod mi ale sdelil ze mi reklamaci neuznaji z toho duvodu ze uz není korba v zaruce. V ten moment jsem to resila s vasi poradnou, kde mi bylo reeno ze mam na záruce trvat , jelikož mi ji v emailu slíbily. Bohužel obchod stále trvá na tom, že nepochybily a reklamace neuznávají.
Baby jogger delux červená barva
Ráda bych se s obchodem domluvila na vrácení peněz. Bohužel obchod nechce přistoupit na jiné řešení než to které uvádím výše.
|
Tweet |
V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitelka novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebitelce možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.