Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#22702Údajně nepřijatá výpověď smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2018, před 7 lety

Pavel Landa

Znění stížnosti

Dne 21.3.2018 jsem zaslal prostřednictvím pobočky České pošty (bohužel nikoli doporučeně, ale pouze standardním psaním) vyplněný předepsaný formulář k výpovědi smlouvy u Vodafone. Do současné doby jsem čekal na jakoukoli reakci/SMS/mail/Vodafone samoobsluha o přijetí nebo zaevidování výpovědi, ale marně. Dnes jsem na zákaznické lince ověřoval, v jaké fázi se moje výpověď nachází. Operátorka mi sdělila, "...ať vydržím, že toho mají strašně moc. Výpověď ještě nedorazila, resp. asi nebyla ještě zaregistrována...". Na můj dotaz, jak je možné, že 14 dní nikdo neotevřel dopis/nezaregistroval mi sdělila, že toto může třeba ještě další týden trvat a poté teprve začne běžet 30-ti denní výpovědní lhůta (s výsledkem pro mne nejistým, neboť vlastně ani ještě nevím, zda vůbec výpověď smlouvy dorazila/dorazí), nebo to prý mohu znovu poslat poštou, ale tentokrát to mám zkusit doporučeně.

Dále jsem se slečny na lince zeptal, jestli se ihned seberu a pojedu podat výpověď do kamenné provozovny Vodafone, zda se bude výpověď ihned řešit. Na toto mi bylo slečnou sděleno, že "...z provozoven se sváží pošta třeba i jednou za deset dní, pak než se to zaregistruje, to může také trvat..." Takže vlastně nyní nevím, jak u Vodafone řádně vypovědět smlouvu v dohledné době (17.6.2018 mi končí dvouletá smlouva jako taková a to už by bylo lepší počkat na její vypršení).

Bohužel/bohudík přecházím k jinému operátorovi a dnes jsem pouze chtěl urychlit zaslání kódu ČVOP, na který jsem po zaslání výpovědi čekal. S hrůzou jsem zjistil, že výpověď vlastně nemají.

...ale je zajímavé, že po 14-ti letech u Vodafone bez jediné SMS o nějakém zvýhodnění poté, co jsem odeslal výpověď (která údajně nedorazila) mi přišlo několik SMS zpráv o možnostech výhodnějšího tarifu, internetových dat atd... Opravdu prapodivné jednání.


Produkt

paušál (13 let a 11 měsíců)


Požadované řešení

Nalezení "mojí" výpovědi a její řádné zaregistrování, stanovení počátku výpovědní lhůty s datem přijetí výpovědi od České pošty (nikoli od doby registrace), okamžité zaslání kódu ČVOP, přihlédnout k výslovně uvedenému dodatku na výpovědi "Žádám o převedení čísla k jinému operátorovi ve lhůtě 10 dní od přijetí výpovědi".


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2018 17:04, před 7 lety

Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Výpověď se dále bude řídit uzavřenou smlouvou a obchodními podmínkami.

Pokud spotřebitel zašle výpověď smlouvy s využitím provozovatele poštovních služeb, pak se má dle § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to že zásilka došla třetí pracovní den po odeslání. Musí se však jednat o zásilku skutečně došlou. Prokázání skutečnosti, že výpověď byla druhé smluvní straně doručena, je na spotřebiteli. Pro ulehčení důkazní situace doporučujeme vždy zasílat výpověď doporučeně a s dodejkou.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.5.2018 21:03, před 7 lety

Hezký večer, pane Lando,

je mi líto, že jste se rozhodl odejít od Vodafonu.

Zmínil jste, že Vám smlouva končí 17. června. V tom případě nám prosím zavolejte na *77 nebo 800 77 00 77, případně napište přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/. Během posledních dvou měsíců smluvní doby už není písemná výpověď nutná, domluvíme se s Vámi telefonicky.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.5.2018 09:42, před 7 lety


Pavel Landa

...nakonec mi nezbylo, než zaslat výpověď znovu, učinil jsem tak již doporučeně a vše (registrace výpovědi, zaslání kódu ČVOP a převedení tel. čísla k jinému operátorovi) následně proběhlo ze strany společnosti Vodafone velmi rychle. Nyní již nejsem jejich zákazníkem a považuji celou věc za vyřízenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 13:16, před 6 lety

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.7.2018 13:17, před 6 lety


Pavel Landa

Hodnocení: