Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#22711Neoprávněný obchod s nezletilým, klamavé jednání, zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2018, před 7 lety

Monika Trojánková

Znění stížnosti

Dobrý den,
nezletilý syn bez našeho vědomí zakoupil za vydělané peníze na internetovém shopu Alzy v listopadu 2017 telefon Huawei P9 lite a telefon mu byl proti finanční hotovosti na prodejně v Holešovicích bez rozpaků vydán.
Cca po dvou měsících se telefon začal ,,sekat", zamrzaly aplikace, bylo nutné restartovat nebo se tlf sám restartoval. Syn se pokusil nejprve zjednat nápravu uvedením zařízení do továrního nastavení a když to nepomohlo, odnesl zařízení zpět do prodejny v Holešovicích, kde byl odkázán na protější oddělení reklamací. Syn tedy odnesl telefon k reklamaci, kde jej opět bez rozpaků pracovník reklamací přijal, avšak se záznamem, na základě kterého reklamaci obratem zamítl z důvodu mechanického poškození(které později servis neseznal jako související s reklamovanou vadou)a předal záznam synovi k podpisu. Syn ve své nezralosti posoudil pro svou potřebu jako prioritní pracovníkem ústně slíbenou opravu a zcela účelově napsaný záznam podepsal. Telefon je na pohled úplně nový, na plastovém krytu zařízení jsou dva nepatrné ne více než dva mm dlouhé vlasové škrábance a při přiložení plastového pravítka je mezi títmo pravítkem a displejem zařízení patrná ,,škvíra" velikosti tenké jehly krejčovského špendlíku. K tomuto mohu uvést též jako rozpor skutečnost, že syn zakoupil zařízení včetně nalepení ovchranné folie, zařízení tedy v době koupě již převzal rozbalené s nalepenou folií, za což též zaplatil a prodejce v této době pravítko k zařízení nepřikládal ani podobné ohledaní jako při reklamaci neprováděl. Zařízení tedy již v době koupě mohlo vykazovat tvrzené poškození.

Z tohoto důvodu považuji celkové nynější jednání Alzy za klamavé a provedený záznam předaný nezletilému synovi jako zcela účelový a s ohledem k celkové situaci nekorektní.

S prodejcem jsem se snažila opakovaně domluvit, ale z pohledu zaměstnanců Alzy nejsem jejich partnerem při koupi ani reklamaci zařízení a na skutečnost, že jsem zákonným zástupcem jich nezletilého klienta a z toho titulu považuji jak koupi, tak reklamaci zařízení za neplatnou absolutně nereflektují.


Produkt

zařízení Huawei P9 lite, VNS-L21. V rekamaci Alzy zamítnuto pod RMA ASRE18172245 a AORE18172269


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2018 12:38, před 7 lety

Podle občanského zákoníku nezpůsobuje nedostatek zletilosti neplatnost právního jednání, ale má se za to, že každý nezletilý, který nenabyl plné svéprávnosti, je způsobilý k právním jednáním co do povahy přiměřeným rozumové a volní vyspělosti nezletilých jeho věku.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.

Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2018 22:39, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.