Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 8.2.2018 –jsem své auto přivezla zpět do autorizovaného servisu AUTO-BAYER, s.r.o. na reklamaci opravy převodovky, kterou servis v době od 2.8. do 31.10.2017 opravoval - výměna mechatroniky a spojky. Za tuto opravu jsem zaplatila bezmála 50 000 Kč.
Bylo mi telefonicky řečeno, že se po vyhodnocení naměřeného bloku hodnot jedná o závadu spojky (zničená) a že momentálně tuto závadu řeší ve spolupráci s výrobcem, který zatím nemá řešení. Servis mi také sdělil, že má od výrobce zakázáno na auto sahat, to znamená, že nikdo zmiňovanou zničenou spojku neprověřoval a auto tam od tohoto data prostě jen stojí.
- byla mi nabídnuta jednorázová finanční kompenzace od výrobce spojky ve výši 40 000,- Kč za nemožnost používat své vozidlo a za zatím neznámé datum opravy a že tato kompenzace je náhrada za zapůjčení náhradního vozidla. S formulací, že pokud s návrhem souhlasím, nebudu si již nárokovat jinou kompenzaci.
S tímto návrhem jsem nesouhlasila, protože vzhledem k žádnému datu nemohu posoudit , zda je pro mě tato kompenzace výhodná a že trvám na závazném termínu. Žádný termín mi ale sdělen nebyl.
- 12.3. jsem požádala o znovu projednání mé situace s tím požadavkem, že potřebuji náhradní vozidlo, vzhledem k tomu že jej potřebuji každý den k dojíždění do zaměstnání a zapůjčené vozidlo jsem v rodině již musela vrátit. Byla jsem dokonce ochotná se nabízených peněz od výrobce spojek vzdát ve prospěch servisu, aby se mu zaplatili náklady alespoň na cca 2 měsíce pronájmu, ale bohužel společnost AUTO-BAYER, s.r.o. odmítla s tím, že další pronájem hradit nebude.
13.3.2018 jsem se obrátila na zákaznickou linku VW a doufala jsem ve zjednání nápravy a pro mne zajištění náhradního vozidla po dobu reklamace. Z jednání zákaznické linky VW jsem byla velice zklamána ne-li v šoku, protože paní, která si mou stížnost převzala se mnou byla velice rychle hotová a odpověděla mi, že pokud s tímto nabízeným řešením nesouhlasím, mohu od smlouvy odstoupit nebo musím počkat na inovovaný díl. Samozřejmě opět bez termínu.
26.3. jsem za pomoci právního konzultanta při MěÚ sepsala dopis, který přeložil do němčiny a já jej zaslala emailem panu Hans-Gerd Brode do společnosti Volkswagen AG - Německo.
Bohužel do dnešního dne nemám žádnou odpověď.
Já tedy od 8.2.2018 reklamuji opravu převodovky v autorizovaném servise AUTO-BAYER, s.r.o ve Slavkově u Brna. Uvedená závada je označena za vadu výrobce a není způsobena mojí osobou a já osobně za ni nenesu žádnou zodpovědnost, proto nerozumím tomu proč společnost svému zákazníkovi neposkytne náhradní vůz.
VW POLO 1.6TDI, 7DSG
Žádám společnost Volkswagen o serióznější a vstřícnější jednání. Žádné oficiální oznámení, které by potvrdilo, že má skutečně problém se spojkami tohoto typu a jestli je vyřeší za rok či 2, protože mi servis tvrdí že nejsem jediná, jsem neobdržela.
Vzhledem k neznámému datu opravy požaduji poskytnutí náhradního vozidla po dobu reklamace.
|
Tweet |
Prodávající (také zhotovitel díla - serivs) je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny (z ceny za dílo - servis).
Automobilka Volkswagen poskytuje pro všechny vozy Volkswagen zakoupené po 1. 1. 2000 ke všem vozům zakoupeným v ČR tzv. záruku mobility. Ta však zahrnuje zapůjčení vozidla maximálně na 5 dnů. Záruka mobility se také poskytuje pod podmínkou, že vůz je servisován dle servisního plánu v některém z autorizovaných servisů Volkswagen. Dále může zapůjčení náhradního vozidla poskytovat po dobu opravy přímo servis, nicméně to je odvislé od jeho konkrétních podmínek či od ujednání mezi stranami.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.