Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#22716Nekalá praktika Envovy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2018, před 7 lety

Ladislav Konečný

Znění stížnosti

V průběhu února 2018 telefonicky kontaktovala pracovnice Envony moji 68 letou maminku s tím, že má pro ni určitou velmi výhodnou nabídku. Maminka několikrát nabídku odmítala z principu, nicméně, po mnoha telefonátech nakonec svolila ke schůzce u ni doma. Paní nabízela účast v soutěži o cenu energií a dušovala se, že se nejedná o žádnou smlouvu a že pro maminku budou pouze hledat nejlevnějšího dodavatele. Maminka se nechala několikrát ujistit, že nepodepisuje žádnou smlouvu (tu principiálně odmítala, nikdy přepisovat energie nechtěla). Nakonec přihlášku do aukcí i plnou moc podepsala. Po cca 14-ti dnech přišly dokumenty k přepisu energií na Centropol Energy. Jakmile se mi následně maminka svěřila, že asi něco podepsala, bylo již po 14-ti denní ochranné lhůtě. Vypověděli jsme tedy jak smlouvy s Centropolem, tak i s Envovnou včetně výpovědi plné moci. Následně přišel dopis, že maříme podepsanou smlouvu a máme zaplatit smluvní pokutu 2 x 1900,- za každé odběrné místo. Na podepsané přihlášce však není podpis za Envovnu, není dokonce ani vyplněné datum podpisu a identifikace pracovníka Envovny, což považujeme za závažnou chybu. Dále maminka nebyla v žádném případě obeznámena, co podepisuje, jaké sankce ji mohou postihnout. Záměrně byla uvedena v omyl, nebyla řádně seznámena s podstatnými zkutečnostmi co podepisuje. Záležitost řešíme s právníkem, v nejbližší době podáváme podnět na ČOI, ERU a trestní oznámení.


Produkt

Společnost poskytuje služby přepisu energií


Požadované řešení

Zrušení podle nás neplatné smlouvy s Envovnou (na přihlášce chybí podpis za Envonu, identifikace pracovníka, datum podpisu - dále zatajení důležitých skutečností o smlouvě pracovníkem Envony) a zrušení požadavku na zaplacení pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2018 11:16, před 7 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2018 20:44, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.