Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Sportovní hodinky Garmin Forerunner 15
Dostala jsem sportester, který po čase začal během dne nulovat a krokoměr a vypínat se. Reklamace byla uznána a byla mi vrácena částka za nákup. S pocitem solidního jednání formy jsme si zakoupila stejný výrobek, který začal brzy vykazovat stejnou závadu. Reklamace byla uznána a byla vyměněna celá základní deska. Následně došlo opět ke stejné závadě, nicméně reklamace nebyla uznána, protože během jejich testu se závada neprojevila. Byl preventivně přehrán SW. Během 3 dnů dalšího používání se vada opět projevila. Prodejce mi se´dělil, že mám hodinky opět reklamovat, ale mám počítat s tím, že pokud pro stejnou závadu podruhé nebude reklamace uznána, může mi firma účtovat náklady za poštovné a jejich technika. Má to být způsob, jak odradit zákazníka od další reklamace? Je tato možnost možná? Bylo mi doporučeno fotit si hodinky několikrát denně tak, abych zaznamenala, kdy k závadě došlo. Vzhledem k tomu, že k závadě nedochází každý den, jeví se mi tato možnost jako zcela nemožná.
Garmin Forerunner 15
Vrácení peněz pro opakovanou závadu, případně výměna za nové hodinky.
|
Tweet |
Reklamace nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran a odrazovalo by spotřebitelku od uplatnění práv z vadného plnění. Více informací je uvedeno na www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se. Spotřebitelka může také podat podnět České obchodní inspekci. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat na webové adresehttps://www.coi.cz/podatelna/.
Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v případě, že se na zboží vyskytne větší počet vad najednou nebo se vada po opravě opakovaně vrací. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat. Vedle vrácení peněz může spotřebitel požadovat i dodání nové věci nebo výměnu jen její součásti, ale také nechat vadu či vady odstranit znovu opravou. Důvodem k odstoupení od smlouvy je dle ustálené judikatury třetí výskyt stejné vady po opravě nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady.
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.