Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 2016 jsem si zaplatil zkušební členství na stránce jenjednanoc.cz.
Předplatné mělo být na 3 měsíce a činilo 996 Kč. Stránku jsem navštívil velmi zřídka a to dokonce jen první měsíc. Po téměř dvou letech (5.4.2018) mi přišel dopis s upomínkou na dluh ve výši 101, 92 Eur který byl velmi pochybně napsaný a byl odeslán z Německa. Na základě dopisu jsem zjistil, že je můj účet na stránce jenjednanoc.cz zablokovaný a je tam dlužná částka 6 636Kč
Upozorňuji, že jsem do té doby netušil, že se smlouva se společností Dateyard automaticky prodlužuje, s čímž bych samozřejmě nesouhlasil. Snažil jsem se se společností spojit a zjistil podloženou částku, kterou bych měl dlužit a bylo mi odpovězeno že dlužím 122, 91 Eur a mám zaplatit do 18.4.2018 což mi přijde jako nepřiměřené a nepodložené a působí to na mě spíše jako psychický nátlak.
Snažil jsem se vypovědět smlouvu emailem, ale společnost nekomunikuje.
Zjistil jsem, že podle §1753 občanského zákoníku se jedná o neúčinné ustanovení obchodních podmínek, protože jsem nebyl jednoznačně informován o automatickém prodlužování smlouvy čímž je jakýkoliv požadavek financí ze strany společnosti dateyard neoprávněný, protože došlo k automatickému ukončení smlouvy po uplynutí zkušebního členství
Česká webová stránka sídlící v zahraničí, společnost dateyard, neoprávněné prodlužování smlouvy
Požaduji, aby společnost Dateyard přestala vymáhat peníze. Účet nevyužívám a nebyl jsem informován o prodlužování smlouvy tzn. k jejímu ukončení došlo po uplynutí zaplacené zkušební doby.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu samotným spotřebitelem není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat placené služby.
Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud tedy společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.