Počet nahlášených stížností: | 203 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.3.2018 jsem vrátila poštou objednané zboží, které jsem zaplatila předem převodem na účet. Dosud mně nebyly vráceny peníze, jedná se o částku 517,- Kč. Telefon nikdo nebere, na emaily nikdo neodpovídá.
Dámské spodní prádlo
Žádám o vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva uzavřena na dálku (tj. např. elektronicky, po telefonu, poštou...) má spotřebitelka právo dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od dodání zboží od smlouvy odstoupit, tj. informovat prodejce o tom, že od smlouvy odstupuje, a do následujících 14 dnů po odstoupení je povinna zboží vrátit.
Dle § 1832 je prodávající povinen vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal. Podnikatel však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslala.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě poštou (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.