Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Eshop inkasuje platby za zboží, které následně nedodá, od chvíle, kdy obdrží platbu, přestává komunikovat, neodpovídá na emaily ani telefonáty. Poškozených je více, viz recenze na Heureka:
https://obchody.heureka.cz/family-nabytek-cz/recenze/
https://www.zbozi.cz/obchod/34603/
U mě se jedná o objednávku č.205095. Zaplaceno 12.1. Na žádosti o sdělení datumu dodání nereagují, telefony nezvedají.
objednávka č.205095
Chtěl bych sdružit poškozené, kterých je více a podat trestní oznámení pro podvod.
|
Tweet |
Na základě kupní smlouvy je dle § 2087 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající povinen odevzdat věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují kupujícímu, a umožnit mu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se smlouvou. Spotřebitel je oprávněn domáhat se dodání zakoupeného zboží.
Prodávající má tedy povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by se mohl pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Je možné, že se prodávající dopouští uvedeným jednáním trestného činu, v takovém případě je vhodné podat trestní oznámení Policii ČR.
Pro úplnost dodáváme, že spotřebitel má možnost pokusit se spor řešit i prostřednictvím mimosoudního řešení sporů (ADR) před Českou obchodní inspekcí: https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.