Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Při reklamaci svého apple iphone 4 16gb, který byl pořízen 7.2011 V Třinci u O2 jsem reklamoval 4 krát a 4 krát mi byl daný nový kus a reklamace byla vždy uznána mi prodejna nechce uznat nárok na odstoupení od smlouvy.DŮVOD udává že mi byl telefon vždy opraven , kontaktoval jsem proto servis který mi potvrdil že týto telefony se vždy mění kus za kus při oprávněné reklamaci a řekli mi že mi byl 4krát daný nový přistroj a prodejně poslali stanovisko že nárok na odstoupení samozřejmě mám . Jen prodejna se vymlouvá a neakceptuje rozhodnutí servisu a dokola mi říká že telefon byl opravován.
apple iphone 4 16gb
Odstoupení od smlouvy a vyplatit peníze , myslel jsem si že bych si vybral jiný telefon ale po této zkušenosti od této prodejny nechci nic.
|
Tweet |
Důležité je, co bylo zapsáno do reklamačního protokolu. Odstoupení od kupní smlouvy je možné, pokud se vyskytne po třetí stejná závada po opravě, tudíž při opětovném výskytu vady má kupující nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud došlo k výměně, běží kupujícímu nová záruční doba dle § 627 odst. 2 občanského zákoníku. V případě, že prodejce tvrdí, že byl výrobek opravován, tak je povinný zapsat do reklamačního protokolu i jakým způsobem, případně jaké součástky byly měněny.
Dobrý den,
zde skutečně záleží na tom, jakým způsobem byly reklamace vyřizovány. Pokud jste 4x obdržel nový kus zařízení, další reklamace bude považována za první reklamaci u konkrétního kusu iPhone 4, odstoupení od smlouvy tak nebude možné. V případě, že se však jednalo o opakované řešení reklamace výměnou vadných částí či opravou a jedná se o čtvrtou reklamaci prvního iPhone, je samozřejmě možné od smlouvy odstoupit v případě, že je stále platná záruční lhůta.
Jednotlivé reklamační protokoly musíte mít u sebe. Z toho poznáte, zda došlo k výměně celého telefonu kus za kus, nebo zda byl telefon opravován. Podle toho následně zjistíte možnost odstoupení od smlouvy, případně nikoliv. Více informací vám takhle online nejsem schopný bez zmíněných reklamačních protokolů sdělit. Doporučím vám se tak obrátit přímo na pobočku s doklady o vyřízení jednotlivých reklamací, abychom navrhli další postup.
S pozdravem
Miroslav Trčka, Online Media Konzultant, O2
Dobrý den, v příloze Vám zasílám servisní protokol s vyjádřením autorizovaného servisu, kde je jasně napsáno, že vznikl nárok na odstoupení od smlouvy. Dnes jsem jim znovu volal a řekli, že nevidí důvod proč prodejna odmítá odstoupit od smlouvy, že oni dali jasné stanovisko za kterým si stojí. Také mi řekli, že mám jít dál řešit problém na prodejnu, tam mi ale řekli, že semnou nemají co řešit, že odmítají odstoupit od smlouvy a že si mám jít stěžovat písemně na Telefónicu do Prahy.
Je pravdou, že v § 622 občanského zákoníku je stanoveno, že lze odstoupit od smlouvy v případě, že se vyskytnou stejné 3 vady nebo vady 4 různé po opravě, má kupující právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zároveň ale v případě, že by došlo k výměně celého zařízení a po stejné době se na výrobku objevily stejné vady, lze dovodit, že vady výměnami nebyly odstraněny. Zároveň může být vada, která byla reklamována naposled vadou neodstranitelnou. Neakceptaci odstoupení od kupní smlouvy, která neodpovídá vyjádření servisu by měla společnost odůvodnit.
Vzhledem k tomu, že se společnost O2 Czech Republic a.s. rozhodla již nereagovat, jsme tímto nuceni stížnost uzavřít.