Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Počítač zakoupen 25.11.2016 v Mariánských Lázních ELEKTRO CENTRUM expert s.r.o. První závada hlášena 3.5.2017 číslo reklamace 1202,druhá 4.10.2017.č.reklamace 1585 , třetí a to již stále stejná závada hlášena 7.3.2018 číslo reklamace Z119 .Žádala jsem o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz .Počítač mi byl znovu opraven . Třikrát uvedena závada operačního systému a již dvakrát základová deska . Čtvrtá závada hlášena 20.3.2018 číslo reklamace Z146 . Dne 9.4.2018 hlásím pátou závadu , počítač stále nejde .
Počítač Lenovo IdeaPad 500 , výrobní číslo MP121GVX MO
Vrátit peníze
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud je k vyřizování reklamací určena třetí osoba (například výrobce nebo servisní středisko). Všechny nároky z vadného plnění je proto nutné směřovat na osobu, u které byla věc zakoupena.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.