Společnost


Equa bank a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22797Kodex bankovní mobility

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 hodin 14 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2018, před 7 lety

Martina Glibowská

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 7.3.2018 jsem si u Equa bank založila dva účty. Využila jsem takzvaný Kodex mobility a požádala o převod peněz ze stávající banky. Byla jsem informována, že celý proces potrvá cca 15 dní, ale musím konstatovat, že uvedený termín minul a převod se do dnešního dne 9.4.2018 neuskutečnil.
Žádám aby bylo vše uvedeno do souladu se zákonem Zákon č. 370/2017 Sb. Je naprosto neuvěřitelné aby odpověď ze strany bankovního úředníka byla, cituji: "Dle formuláře, který jsme posílali do mBank, měli být finance převedené k datu 26.3. Netuším tedy, proč platbu nezadali. Kontaktujte prosím klientské centrum mBank a zeptejte se jich na okolnosti.
Případně nejrychlejší bude, pokud Vám půjde se přihlásit do internetového bankovnictví a finance přeposlat.
Tuto komunikaci za Vás bohužel vyřídit nemohu.

Banka postupuje naprosto v rozporu se zákonem!

Zákon o platebním styku bankám ukládá povinnost umožnit klientům změnu banky jedinou návštěvou na pobočce nové banky a za klienta celý transfer zrealizovat.


Požadované řešení

Okamžitá náprava stavu v souladu s platným zákonem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2018 12:01, před 7 lety

Postup při změně platebního účtu nalezne spotřebitelka zde: https://www.equabank.cz/download/982-standard-cba-01032017.pdf

Společnost Equa bank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
V souladu se zákonem o bankách a úpravou bankovního tajemství se Equa bank nemůže vyjadřovat veřejně ke konkrétním klientským stížnostem, dokonce nemůžeme ani potvrdit, zda se jedná o našeho klienta či nikoliv. Proto, pokud má jakýkoliv náš klient stížnost, doporučujeme mu se obrátit na naše oddělení stížností, například emailem na: complaints@equabank.cz. Všemi stížnostmi se zabýváme a vždy se snažíme najít vhodná řešení pro obě zúčastněné strany. Klienti bank mají navíc k dispozici již několik jiných cest, jak externě mimo banku a v rámci finanční industrie řešit své stížnosti (ČNB – Samostatný odbor ochrany spotřebitele, Finanční arbitr, Česká bankovní asociace). Obáváme se, že naše veřejná reakce na stížnosti by nemohla postižené uspokojit, proto vaši nabídku nevyužijeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.