Společnost


Interdate S.A.

Počet nahlášených stížností:682
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#22804Ukončení premiového členství

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2018, před 7 lety

Jan Bílek

Znění stížnosti

Dobrý den, zhruba v polovině účtovacího období (září 2017) jsem si všiml pravidelného strhávání poměrně značné sumy z mého účtu. O strhávání peněz jsem nevěděl, na seznamce jsem byl asi dvakrát a záhy pochopil, že většina profilů zde nemá reálného majitele. Rozhodl jsem se členství okamžitě zrušit. Chtěl jsem k tomu využít "online podání výpovědi" - toto však nelze provést pokud neuvedete některé další osobní údaje, které jsem při registraci neuváděl. Proto jsem napsal email na servisní centrum kde jsem uvedl veškeré informace, které jsem o sobě uvedl při registraci, navíc email byl odeslán přímo z emailu, který byl použit při registraci. Vrátila se mi odpověď, že moji výpověď nelze akceptovat, protože není uvedena moje adresa a můj podpis. Odepsal jsem tedy proč po mě tyto údaje žádají. V následné odpovědi se psalo, že tyto údaje jsou nezbytné pro identifikaci mého profilu a potvrzení, že účet chci zrušit skutečně já. To mě zarazilo, protože ani jeden z těchto udájů jsem jistě při registraci neuvedl, jak mě tedy mohou identifikovat podle mé adresy a mého podpisu, který jsem při registraci neuvedl? A proč by mě nemohli identifikovat podle všech ostatních uvedených údajů? Navíc jestliže nebylo třeba ověřit moji identitu při zadávání platebních údajů, proč je to třeba při ukončení pravidelné platby? Po negativních zkušenostech ostatních, nejen z těchto stránek, jsem se zdráhal uvést svoji adresu. Odepsal, jsem že s tím nesouhlasím a znovu zopakoval svůj požadavek na ukončení členství a znovu uvedl veškeré identifikační udaje mého profilu uvedené při registraci. Následně komunikace utichla.
Nyní, po ukončení učtovacího období mi začaly chodit až výhružné emaily s nutností zaplacení dalších poplatků ( převod peněz jsem po podání výpovědi zrušil) za nezaplacené členství, v průběhu minulého měsíce jsem si vyměnil cca 20 emailu s touto emailovou adresou: collections@interdatesa.com, kde jsem se snažil celou situaci vysvětlit, ale odpovědi jsou stále stejné - nerespektoval jsem jejich všeobecné podmínky a proto jsem dlužníkem a mé dluhy jsou nyní předány vymáhací společnosti.
Pro úplnost sem vložím část všeobecných podmínek ze článku 6.

"Pro jednoznačné přiřazení a pro ochranu před zneužitím je v každém případě nutné, aby zákazník v písemné výpovědi čitelnou formou (TISKACÍMI PÍSMENY) uvedl alespoň své úplné jméno, zemi, jejíž služby C-Date využívá, svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti C-Date a své uživatelské jméno (alternativně: kontaktní identifikační číslo, které mu bylo přiděleno)"

Podle tohoto jsem se řídil již při podání výpovědi, veškeré zde zmíněné údaje v mé výpovědi uvedené byly, o nutnosti připojit adresu či podpis tu navíc není ani zmínka. Celou zmíněnou emailovou komunikaci mám samozřejmě uloženou.


Požadované řešení

Rád bych, aby byl celý spor ze strany této podvodné společnosti ukončen.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2018 09:28, před 7 lety

Dle VOP je výpověď účinná, pokud byla podána formou výslovného, písemného prohlášení (tuto část považujeme za nepřiměřenou smluvní podmínku, neboť spotřebiteli znemožňuje ukončit závazek - rozhodující by měla být vůle spotřebitele nebýt smlouvou dále vázán, nikoliv forma výpovědi). Pokud tedy spotřebitel podal výpověď, závazek byl ukončen ke dni účinnosti výpovědi.

Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Stačí, pokud spotřebitel doloží, že smlouvu vypověděl ve lhůtě stanovené v obchodních podmínkách.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Řadu informací v souvislostí s řešením svého problému může spotřebitel nalézt také v příručce Evropského spotřebitelského centra zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.4.2018 13:01, před 7 lety

ID: YHJM7E66


Dobrý den,

dle VOP C-date je Výpověď potřebné odeslat prostřednictvím pošty, respektive FAX-u - přepošlete nám prosím kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.4.2018 16:51, před 7 lety


Jan Bílek

Važený C-Date,
rozumím Vaší odpovědi správně tak, že kdybych svojí žádost o výpovězení premiového členství + zmíněné informace ( jméno, zemi, jejíž služby C-Date využívá, svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti C-Date a své uživatelské jméno) odeslal prostřednictvím FAX-u nebo poštou, byla by moje výpověd kladně vyřízena?

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.4.2018 08:36, před 7 lety

ID: YHJM7E66


Dobrý den,

ano, v případě, že byste dodržel pokyny k Výpovědi Prémiového členství, uvedené v rámci Všeobecných obchodních podmínek společnosti, respektive pokyny k Výpovědi (opakovaně) zaslané ze strany Zákaznického centra, byla by Výpověď zprocesovaná,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2018 08:53, před 7 lety

Vzhledem k tomu, že faxy společností provozující online seznamky bývají často nefunkční a dle nás se jedná o prvek komplikující vypovězení závazku, považujeme takový požadavek za nepřiměřený. V tomto kontextu je tedy dostačující výpověď zaslaná formou e-mailu. Jestliže spotřebitel takovou formou výpověď zasílal, k prokázání vypovězení vztahu stačí doložení již zaslaného e-mailu. Proto doporučujeme si komunikaci uschovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.4.2018 13:41, před 7 lety

ID: YHJM7E66


Dobrý den,

v případě, že uživatel portálu dodrží stanovený výpovědní proces, avšak FAX je dočasně nefunkční, respektive obsazený, poslouží důkaz snahy o včasnou a řádnou Výpověď v podobě potvrzení o chybě FAX-u (které FAX automaticky vydá), za dostačující k - v daném konkrétním případě - zastavení vymáhacího procesu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.4.2018 15:02, před 7 lety


Jan Bílek

Dobrý den,

nejprve velmi děkuji za reakci dTestu.

Vážená C-Date,

cituji z emailu odeslaného z Vašeho zákaznického centra 30.8.2017 v 15:30:

"Pokud si přejete ukončit své členství, je nám nutné zaslat Váš podepsaný výpovědní formulář. Můžete nám ho zaslat faxem, poštou, nebo jako přílohu emailu. Výpovědní formulář obsahuje všechny nezbytné informace, které jsou nutné k lokalizaci Vašeho profilu"

V textu je zcela jasně napsáno, že je možné výpověď zaslat prostřednictvím emailu. Chtěl jsem využít výpovědní "on line formulář" (což je další možnost výpovědi uvedená přímo ve Vašich VOP), avšak ten nelze odeslat bez vyplnění adresy. Já jsem odmítal uvést a stále nerozumím proč je nutné k identifikaci mého profilu uvádět informace, které jsem při registraci neuvedl. Jak můžete podle adresy, kterou doposud neznáte lokalizovat můj profil? A proč nejde můj profil lokalizovat podle mé přezdívky, emailu atd..?
Rovněž mi není jasné jak identifikaci napomůže můj podpis, který rovněž při registraci nebyl uveden.

Ve Vaší předminulé reakci na těchto stránkách jste jasně potvrdili, že k vypovězení není třeba uvádět tyto dodatečné údaje za což Vám velmi děkuji.

Nyní budu citovat z článku 6 Vašich všeobecných podmínek:

"Pro jednoznačné přiřazení a pro ochranu před zneužitím je v každém případě nutné, aby zákazník v písemné výpovědi čitelnou formou (TISKACÍMI PÍSMENY) uvedl alespoň své úplné jméno, zemi, jejíž služby C-Date využívá, svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti C-Date a své uživatelské jméno (alternativně: kontaktní identifikační číslo, které mu bylo přiděleno)"

Závěr:
Jednal jsem přesně v souladu s radami Vašeho zákaznického centra, uvedl jsem veškeré informace požadované ve Vašich VOP, odeslal je emailem (tak jak mi bylo z Vaší strany doporučeno), přesto mi bylo odepřeno vypovězení smlouvy, opakovaně jste mi psali, že porušuji VOP a vyhrožujete mi zapsáním do registru dlužníků.

Vaše VOP přitom nedodržujete pouze Vy!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2018 15:15, před 7 lety

Co se týče formy výpovědi, viz naše předchozí vyjádření. Jestliže spotřebitel postupoval takto v souladu s podmínkami společnosti, není důvod k pozdržení ukončení závazku.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.4.2018 10:10, před 7 lety

ID: YHJM7E66


Dobrý den,

viz prosím předešlá vyjádření z naší strany a komunikaci ze strany Zákaznického centra - postup Výpovědi, zaslaný ze strany Zákaznického centra, nebyl z Vaší strany dodržený a ani tak proces, uvedený v rámci Všeobecných obchodních podmínek C-date,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.4.2018 12:01, před 7 lety


Jan Bílek

Vážená redakce dTestu,

vzhledem k podvodnému jednání firmy (porušuje vlastní VOP, popírá emaily odeslané vlastním zákaznickým centrem) a nerespektování vlastních VOP Vás prosím o radu (možno i soukromě) jak dále postupovat, abych se domohl svých práv.
S pozdravem Bílek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2018 18:08, před 7 lety

Pokud se nedaří věc vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na civilní soud. V případě spotřebitelské smlouvy, kdy má podnikatel sídlo v některé z členských zemí EU a svou činností se zaměřuje na konkrétní jinou členskou zemi (webové stránky v českém jazyce apod.), může spotřebitel žalovat podnikatele dle čl. 18 nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1215/2012, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech, v místě svého bydliště. Spotřebitel tedy může vyhledat pomoc advokáta (např. zde: https://www.dtest.cz/advokati) a zažalovat společnost u českého soudu.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 14:31, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.