Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#22815Hrubé porušení smluvních podmínek ze strany Alza.cz - 5x nedoručené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2018, před 7 lety

Veronika Jamaein

Znění stížnosti

Dobrý den,
3.4.2018 jsem si objednala na stránkách Alza.cz SAMSUNG WD80M4443JW + 10 let záruka na digitální invertorový motor, pod zakázkou č. 174656025.

První termín dodání měl být v pátek 6.4.2018 v ranních hodinách.
Bohužel 6.4.2018 jsem obdržela zprávu, že z důvodu logistických problémů mi bude zásilka doručena v sobotu 7.4.2018 v 9:20-10:20, a že mi bude navrácena cena za dopravu (599,-Kč - dobropis jsem obdržela).

Nicéně 7.4.2018 jsem konečně po několika telefonních urgencích a oficiální stížnosti dostala ve 14h (3,5h zpoždění od údajné dodávky) sms, že zásilka opět z důvodu logistických problémů bude dodána v neděli 8.4.2018. To se opět nestalo, a ani v pondělí, a ani dnes 10.4.2018. Dohromady tedy došlo k pěti zrušením z logistických důvodů.

Přestože jsem společnost Alza.cz písemně několikrát upozorňovala na problémy, které díky opakovaným zrušením vznikají a mé vzrůstající finanční škodě z důvodu odříkávání víkendových pobytů a tlumočnických zakázek, nebylo možné se domluvit ani na jiných časech dodávky ani na samotném doručení v čase určeném společností Alza.cz. Do dnešního dne nemám jedinou reakci na mé oficiální písemné stížnosti a zboží stále není dodáno.nemám ani informaci, kam případně mohu poslat podklady s vyčíslenou finanční škodou.

Po posledím opakovaném zrušení dodávky ze strany Alza.cz dnes 10.4.2018 a informaci, že zboží bude dodáno 13.4.2018 jsem telefonicky i písemně odstoupila od smlouvy s žádosti o okamžité navrácení uhrazených peněz za pračku (15990,Kč) a finanční kompenzaci za ušlý zisky díky hrubému a opakovanému porušení smluvních podmínek ve výši 23 000,-Kč formou dobropisu, kdy si hotovost mohu vyzvedout ihned na jakékoli poboččce Alza.cz v ČR.


Produkt

SAMSUNG WD80M4443JW + 10 let záruka na digitální invertorový motor


Požadované řešení

Vystavení dobropisu do 24h na cenu zboží 15990,-Kč a dobropisu ve výši 23000,-Kř za ušlý zisk. Možnost výběru peněz v hotovosti na jakékoli pobočce Alza.cz v ČR požaduji ihned po obdržení obou částek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2018 10:18, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2018 00:34, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.