Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kupoval jsem si Huawei P9 Lite. Po asi 2 týdnech používání jsem zjistil, že telefonu nepřišla aktualizace. Psal jsem tedy na podporu Huawei ČR a tam mi sdělili, že telefonu nepřišla aktualizace, protože je určen na Íránské trhy a není podporovaný v EU. Od prodejce mi nikde v papírech, e-mailem, ani jinak nebylo sděleno, že telefon mi bude v České republice vlastně k ničemu. Další závada, které jsem si bohužel všiml pozdě je přerušený obal telefonu. Zadní kryt je na jednom místě odchlípnutý a na bocích telefonu jsou oděrky.
Prodejci budu v nejbližší volné chvíli volat a řešit to.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží zakoupeno jako nové, je možné uplatnit práva z vadného plnění z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží.
Nemá-li věc vlastnosti, které prodávající v nabídce inzeroval, a které byly se spotřebitelem ve smlouvě sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci (výrobek z české distribuce). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud prodávající nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.