Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
3. 4. 2018 jsem chtěl vybrat nejnižší cenu těchto prací:
Oprava vstupních dveří do bytu, kde klíč ze strany bytu šel odemknout, z chodby pouze jeden ze tří. Dále jsem potřeboval otevřít starý příruční trezor, který jsem majiteli specifikoval a pracovník, který přemontoval štítky u dírek pro klíč a promazal zámek, si trezor ten den vyfotil.
Při mém dotazu na cenu mi spočítal majitel celkovou cenu na 1 500 Kč, pokud se vymění vložka, nebo zámek. Na můj dotaz, pokud se nebude měnit, tak o 500 - 600 Kč méně. Souhlasil jsem, že nebudu hledat jinou cenu. Nepožadoval jsem expresní výjezd, ale až bude mít firma volno.
Za tuto práci zaměstnanec požadoval 1 000 Kč. Upozornil jsem ho na jinou domluvenou cenu s majitelem firmy. Nereagoval a požadoval za práci 1 000 Kč. Podle ceníku, měla firma požadovat 450 Kč za výjezd+350 kování, celkem 800 Kč - 20% slevu pro seniory. Celkem 800-160 640 Kč. Považoval jsem práci za 1 000 Kč, rozumnou, po rozpočtu ceny majitelem.
Protože bylo před 22. hodinou, práci s trezorem (dle ceníku podle dohody) zahájil a dokončil 4.4.2018. Zaměstnanec požadoval 500 Kč, když byl na odchodu. Řekl jsem mu, že nejsem konfliktní typ a že se domluvím s majitelem.
Majitel se mi měl ozvat ještě 4.4.2018 večer a bylo mi přislíbeno řešení, což se nestalo do dopoledne 6.4. 2018. Proto jsem majiteli zaslal zprávu s kopií záznamu rozhovoru nahrávky, pořízené k účelu ochrany svých práv a případnému úřednímu účelu ( OZ § 88 oddíl 6,pododdíl 1 zák.č.89/2012 Sb. )
Projevil jsem vstřícnost vůči majiteli firmy s tím, že se mohlo jednat o informační šum a očekávám vstřícnou nabídku z jeho strany do pondělí 8.4.2018., jinak, že budu tento problém řešit s ČOI.
Bohužel mě majitel firmy nedal možnost ho v klidu informovat o dalším postupu a právech a povinnostech obou stran, protože zavěsil a moje číslo zablokoval.
Nejsem konfliktní typ, proto věřím, že pan majitel firmy svůj postup přehodnotí, jinak budu nucen postupovat dle rady právníků dTestu.
Tímto mi dovolte poděkovat právníkům tohoto časopisu za vstřícnost a rychlou pomoc.
Práce zámečníka první den sestávala ze zjištění závady, odšroubování 2x4 šroubků a posunutí kování u otvoru klíče a opětovném přišroubování kování (30x70 mm), odmontování, zkontrolování a opětovném přišroubování vložky zámku do dveří od bytu. Dále vyfocení trezoru. Zaměstnanec byl slušný a vysvěštloval mě svoji činnost. Moji nabízenou pomoc, odmítl. Druhý den sice tvrdil, že trezor má asi 4 západky, po otevření byly patrné 2.
Reakci firmy si představuji podobnou, jako z mé strany, ne nenechat druhou stranu domluvit a zablokovat linku.
Z lidského hlediska požaduji omluvu za nedodržení ceny ujednané a vrácení 500 Kč (pět set korun českých) mé osobě.
|
Tweet |
Byla-li cena díla určena pevnou částkou, tj. rozpočtem, pak dle § 2620 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zhotovitel nemá nárok na dodatečné zvýšení ceny. Zhotovitel by měl nárok na zvýšení ceny pouze v případě, že by nastala zcela mimořádná nepředvídatelná okolnost, která dokončení díla podstatně ztěžuje - o takovém zvýšení ceny by však nejprve musel rozhodnout soud.
Pokud by byla cena díla určena odhadem (nikoliv rozpočtem), pak dle § 2612 občanského zákoníku existuje možnost překročení odhadované ceny díla. Pokud by zhotovitel zjistil, že je odhadovanou cenu třeba překročit podstatným způsobem, musel by spotřebitele o potřebě zvýšení ceny nejprve informovat. Spotřebitel má v takové situaci možnost od smlouvy odstoupit. Pokud však zhotovitel spotřebitele o potřebě zvýšení ceny neinformuje, nemá zhotovitel nárok na zaplacení rozdílu v ceně.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.